Wszędzie tam,
gdzie powstają
nowe konstrukcje

Elementy liniowe o specjalnych kształtach w zaledwie 48 godzin


Moduł śruby napędowej SLTI3 firmy igus zapewnia wysoki stopień swobody projektowania napędów liniowych dostosowanych do indywidualnych wymagań, dzięki wózkom i wspornikom końcowym wałków, które są wykonywane na drukarce 3D. Oznacza to możliwość niedrogiego i bardzo szybkiego wykonywania bezsmarowych i bezobsługowych modułów stolików liniowych.

igus news

Niskoprofilowa seria SLT bezobsługowych i bezsmarowych napędów liniowych wyposażona jest w system napędowy przystosowany do współpracy z silnikiem lub do przestawiania ręcznego, z ułożonymi po bokach śrubami napędowymi z łożyskami kulkowymi i gwintem trapezowym lub wielozwojnym. Moduł śruby napędowej drylin SLTI3 został opracowany jako uniwersalne rozwiązanie uzupełniające tę serię. Jest zbudowany ze znacznie mniejszej liczby elementów, tak aby dał się zmontować w kilka sekund. Można wybrać indywidualną długość skoku, a także rodzaj gwintu. Według danych producenta tworzywo iglidur I3, z którego wykonany jest moduł śruby napędowej SLTI3, jest przynajmniej trzykrotnie odporniejsze na ścieranie niż konwencjonalne materiały do procesu SLS, zarówno przy ruchu uchylnym, obrotowym, jak i liniowym.

www.igus.pl

Najnowsze wydanie


280

Czerwiec 6 (117) 2017
spis treści

Artykuł na życzenie

................................

Poniżej zamieszczamy fragmenty artykułów z najnowszego wydania, na które można głosować w naszej internetowej sondzie.
Artykuł, który zdobędzie największą ilość głosów zostanie opublikowany w całości.

Automatyzacja pracy w złożeniach

Przy projektowaniu elementów maszyn często zdarza się, że pewne ich fragmenty lub podzespoły wykorzystywane są wielokrotnie. Wynika to chociażby z typoszeregów...

Rekreacyjne jednostki podwodne

Idea swobodnego pływania pod wodą znana była od stuleci. Z lepszymi lub gorszymi efektami ludzie pragnęli zajrzeć w głębiny. Wyobraźnię pobudzali zarówno...

Plan technologiczny jako dokument prawny; cz. 1

Wiele lat wstecz obowiązywały w Polsce przepisy dotyczące prototypów, także maszyn. Traktowały one łagodnie wykonawcę nieudanego prototypu, pozwalając wliczyć koszty w straty...

Rola checklist’y w procesie analiz numerycznych CAE

Czas wprowadzania produktów na rynek wciąż się skraca. Każdy projekt musi spełniać kolejne, coraz bardziej restrykcyjne, normy. Presja czasu może...

Wybrane zagadnienia obróbki wiórowej ; cz. 1. Zmniejszanie zużycia ostrzy w obróbce materiałów trudnoobrabialnych

Zapotrzebowanie na wysokiej jakości wyroby, nierzadko o złożonej i zarazem lekkiej konstrukcji oraz czasem nietypowych kształtach, wymusza na producentach stosowanie coraz lepszych...

Poszukiwanie źródła rezonansu. Badania wibroakustyczne silników spalinowych w praktyce; cz. 2

Pomimo ciągłego doskonalenia oprogramowania CAD/CAE, nie da się – na etapie konstruowania silnika – do końca przewidzieć potencjalnych jego uszkodzeń...

Poliwęglan czy szkło?

Technika rozwija się w tak zawrotnym tempie, że to co dziś jest wielką innowacją, jutro będzie już przestarzałe. Każda firma, która...

Pop.Up. Nowa wizja transportu

Podczas ostatniego Salonu Samochodowego w Genewie zaprezentowano wiele ciekawych konceptów. W większości były to atrakcyjne i szybkie supersamochody oraz niewielkie, ekologiczne pojazdy miejskie. Ryszard...

Na marginesie Shanghai Car Show 2017

Początki japońskiego, a następnie koreańskiego przemysłu motoryzacyjnego były z perspektywy wysoce rozwiniętych krajów europejskich czy Stanów Zjednoczonych zabawne. Teraz niegdysiejsze motoryzacyjne „dzieci”...