19 kwietnia 2024


Produkcja samochodów rośnie, a każdy z nich wyposażony jest w katalizator zawierający metale szlachetne, których zasoby się kurczą. Firmy Denso i Toyota opracowały katalizator, który przy doskonałej zdolności oczyszczania spalin zawiera o 20% mniej metali szlachetnych niż dotychczasowe rozwiązania.

Przeplyw spalin wewnatrz katalizatora Toyota FLAD 2
Przeplyw spalin wewnatrz katalizatora Toyota FLAD

Struktura katalizatora Toyota FLAD 1
Struktura katalizatora Toyota FLAD 1

Opracowano podłoże FLAD (Flow Adjustable Design Cell) charakteryzujące się różną średnicą kanałów i zoptymalizowaniem kształtów. Zastosowano materiały ceramiczne i zwiększono średnice kanałów zewnętrznych. W efekcie objętość katalizatora można było zmniejszyć o 20% zachowując taką samą jak dotąd zdolność oczyszczania. Rozwiązanie trafiło już do produkcji seryjnej.

www.toyotanews.pl