Szwajcarska firma Hydromea opracowała kompaktowy dron podwodny, wyposażony w bezprzewodowy system łączności, umożliwiający zarówno sterowanie, jak i przesył obrazu wideo w rozdzielczości HD w czasie rzeczywistym.
Wraz z rozwojem napędów wykorzystujących paliwa kriogeniczne wzrasta zapotrzebowanie na instalacje służące do przechowywania takich materiałów. W produkcji zbiorników, przewodów i innych podzespołów kriogenicznego układu paliwowego, pracujących z temperaturami dochodzącymi do -253 °C (ciekły wodór), jednym z wyzwań konstrukcyjnych jest dobór odpowiednich technik łączenia elementów. Są to niejednokrotnie podzespoły złożone z części wykonanych z materiałów o różnej charakterystyce.
Prof. Fadel Adib z Massachusetts Institute of Technology zaprezentował robota zdolnego do wyszukiwania różnych przedmiotów. Wykorzystał prze tym tzw. penetracyjną częstotliwość radiową.
W miarę rozwoju techniki precyzyjny pomiar przyśpieszeń staje się coraz ważniejszy. Akcelerometry uruchamiają poduszki powietrzne w samochodach, stają się nieodzowne dla prawidłowego działania ekranów w telefonach, a nawet odpowiadają za nawigację samolotów i rakiet w chwilach gdy zawodzi GPS.
Nad tanim pozyskiwaniem wodoru z wody pracuje wiele ośrodków badawczych. Tym bardziej, że wielu producentów środków transportu, szczególnie w przemyśle lotniczym, rozwija coraz więcej projektów opartych na tym pierwiastku.
Specjalistyczny portal inżynierski dla osób zaangażowanych w tworzenie produktów – maszyn, urządzeń, mechanizmów, podzespołów, części, elementów itd. – od koncepcji do ostatecznego wykonania.