Kompozyty węglowe i kewlarowe znajdują coraz szersze zastosowania. Do ich wzmacniania często stosuje się nanorurki węglowe. Niestety, zwykle układają się one nierównomiernie, zbrylają się w niektórych miejscach, a nie docierają do innych. Warstwowa struktura kompozytu bywa jego słabością. Włókno węglowe lub kewlar na matrycy polimerowej często się rozwarstwia. Idealnie wykonane kompozyty są jak dotąd tajemnicą kilku producentów na świecie.
Naukowcy z Uniwersytetu w Kownie i grupy Laser Nano Photonics z Uniwersytetu Wileńskiego zsyntetyzowali i przetestowali żywicę biologiczną do optycznego druku 3D. Okazało się, że żywica jest bardzo uniwersalna i nadaje się do użycia zarówno w małych drukarkach, jak i ultraszybkich laserowych, do wielkoformatowego druku 3D.
Założona w 1996 roku firma Polestar zajmowała się przygotowywaniem samochodów Volvo do wyścigów. W 2015 r. została wykupiona przez Volvo, aby budować i firmować swoją marką samochody elektryczne. Szef firmy Christian Dahl nie porzucił wyścigów, zakładając Cyan Racing. Przy okazji zrealizował swój plan budowy „kapsuły czasu”, czyli współczesnej wersji legendarnego Volvo P1800.
Innowacje, Technologie i pracujące Maszyny (ITM) – to od lat silna „trójca”, która przyciąga profesjonalistów na targi ITM INDUSTRY EUROPE (dawniej: ITM Polska). Organizatorzy zapewniają, że nie zabraknie tego także i w tegorocznej edycji.
Zespół naukowców z Uniwersytetu Durham, pod kierownictwem dr. Stefana Szyniszewskiego opracował nowy metamateriał o nazwie Proteus, który dzięki unikalnej budowie jest odporny na wszelkie próby przecięcia przy pomocy narzędzi mechanicznych. Materiał został wykonany ze spienionego aluminium, w którym umieszczono kulki ceramiczne z tlenku glinu. Tym sposobem Proteus, pozyskiwany z surowców aluminiowych, jest lekki i relatywnie tani.
Specjalistyczny portal inżynierski dla osób zaangażowanych w tworzenie produktów – maszyn, urządzeń, mechanizmów, podzespołów, części, elementów itd. – od koncepcji do ostatecznego wykonania.