Firma projektowa Italdesign zaprezentowała w Dubaju wózek inwalidzki WheeM-i (Wheelchairs Mobility Interface). Urządzenie wyposażone jest w silniki elektryczne w piaście każdego z kół i znany z samochodów układ półautonomicznej jazdy oraz urządzenia komunikacyjne.
Nowy materiał, idealny na belki, łuki itp., pod wpływem prądu zmienia strukturę i właściwości fizyczne, i robi to bardzo płynnie. Zbudowane z niego bryły mogą zmieniać kształty.
Zaprezentowany przed rokiem projekt pierwszego jachtu pod marką Lexus doczekał się realizacji. Jednostka ma linie typowe dla samochodowych projektów japońskiej marki. Projekt nie powstał jednak w Kraju Kwitnącej Wiśni, ale w weneckim biurze projektowym Nuvolari-Leonard znanym z projektów wielu luksusowych jachtów motorowych.
Specjaliści z Instytutu Fraunhofera IFAM (Fraunhofer-Institut für Fertigungstechnik und Angewandte Materialforschung) w Dreźnie wykonali za pomocą druku 3D w pełni funkcjonalny model turbiny, demonstrujący możliwości i ograniczenia wytwarzania przyrostowego opartego o spiekanie proszków metali.
John Hilton, znany z F-1 (dyrektor techniczny Renault F-1), z konstrukcji systemu KERS i z pierwszego samochodu hybrydowego na wyścigach 24h Le Mans, jest jednym z założycieli i zarazem dyrektorem firmy Lunaz.
Specjalistyczny portal inżynierski dla osób zaangażowanych w tworzenie produktów – maszyn, urządzeń, mechanizmów, podzespołów, części, elementów itd. – od koncepcji do ostatecznego wykonania.