Jednym z bardziej skomplikowanych technicznie problemów do rozwiązania przez projektantów urządzeń zasilanych wodorem, takich jak silniki lub ogniwa paliwowe, jest zbiornik. Musi on być na tyle duży, żeby pomieścić założoną ilość gazu. Ponadto, musi być odporny na wysokie ciśnienia i temperatury, a do tego – szczególnie w przypadku samochodów – tak skonstruowany, aby podczas działania dużych sił zewnętrznych, w przypadku kolizji, nie uległ rozszczelnieniu.
Badacze inżynierii materiałowej i chemicznej Uniwersytetu Stanowego Waszyngtonu (WSU) opracowali biodegradowalną piankę o właściwościach izolacyjnych, dorównujących, a nawet przewyższających styropian. Wszechobecny styropian (spieniony polistyren) mimo niewątpliwych zalet, ma poważne wady. Nie ulega naturalnemu rozkładowi, a do jego produkcji stosuje się produkty naftowe i substancje toksyczne.
Silnik jednocylindrowy bywa niezastąpiony w wielu zastosowaniach. Jego niewielkie wymiary i masa, duży pojemnościowy wskaźnik mocy, ekonomika i specyficzne oddawanie momentu obrotowego, pozwalają tolerować wadę, jaką jest wysoki poziom drgań. Eliminacja części wibracji na ogół odbywa się za sprawą wałka wyrównoważającego.
Od lat trwają próby sztucznego wywołania i wykorzystania zjawiska podobnego do zachodzącej w naturze fotosyntezy. Międzynarodowy zespół złożony z naukowców uniwersytetów w Bath, szanghajskiego Fundun i Instytutu Kontroli Zanieczyszczeń i Bezpieczeństwa Ekologicznego w Szanghaju, opracował elektrody zmieniające dwutlenek węgla w związki zawierające węgiel, takie jak paliwa i chemikalia. Dotąd podobne próby nie przynosiły oczekiwanych efektów.
Amerykańscy badacze z LLNL (Lawrence Livermore National Laboratory) i SLAC National Accelerator Laboratory stosują zaawansowane metody symulacji komputerowej do diagnostyki technologii wytwarzania przyrostowego. W parze z prowadzonymi symulacjami wykonali eksperyment, w którym posłużyli się synchrotronem do zobrazowania rentgenowskiego procesu powstawania defektów na powierzchni elementów wytwarzanych metodą DMLS (Direct Metal Laser Sintering).
Specjalistyczny portal inżynierski dla osób zaangażowanych w tworzenie produktów – maszyn, urządzeń, mechanizmów, podzespołów, części, elementów itd. – od koncepcji do ostatecznego wykonania.