20 kwietnia 2024


Podczas brytyjskich targów Low Carbon Vehicle Show firma Williams Advanced Engineering zaprezentowała uniwersalną platformę FW-EVX, przeznaczoną dla pojazdów elektrycznych segmentów C, CD i D.

Williams AE EVP top

W wysoce zintegrowanej konstrukcji znajduje się akumulator opracowany przez Williamsa, o pojemności 80 kWh, skrzynia biegów 4WD, zawieszenie, układ kierowniczy itp. Moduł środkowy wykonano z aluminium i kompozytu z włóknami węglowymi. Platforma o masie 955 kg zbudowana jest z wykorzystaniem doświadczeń Formuły 1 i Formuły E. Konstrukcja zapewnia chłodzenie newralgicznych elementów poprzez odpowiednie ukierunkowanie strug powietrza. Specjalnie ukształtowane szyny boczne zapewniają intensywne chłodzenie akumulatora. Platforma również zapewnia znacznie większe bezpieczeństwo dzięki stosowanym, przede wszystkim w sporcie samochodowym, strukturom pochłaniającym energię. Sposób budowy jest znacznie tańszy niż w przypadku rozwiązań stosowanych w przemyśle samochodowym. – Struktury 3D budowane są ze struktur 2D i w niekonwencjonalny sposób montowane – enigmatycznie mówiono podczas prezentacji. Według Williamsa zastosowanie platformy FW-EVX zwiększy zasięg samochodów elektrycznych i bezpieczeństwo pasażerów, oraz znacznie obniży koszty.

www.williamsf-1.com