Metal zachowujący swoje właściwości przy ekstremalnie wysokich temperaturach znalazłby duże zastosowanie w turbinach gazowych. Łopatki wykonane z takiego materiału byłyby znacznie trwalsze, a sam silnik – tańszy w obsłudze.
Prof. Kyosuke Yoshimi z Graduate School of Engineering Uniwersytetu Tokijskiego badał stopy, w których skład wchodził m.in. węglik tytanu TiC. Okazało się, że stopy – molibdenowo-krzemowo-borowy (Mo-Si-B) lub z dodatkiem tytanu i węgla Mo-Si-B-Ti-C, odporne są na temperatury rzędu 1400 do 1600 °C. Wytrzymywały naprężenia od 100 do 300 MPa w testach trwających 400 godzin. Wykazywały większe wydłużenia przy malejących silach niż materiały superplastyczne. Dotychczas nie zbadano szczegółowo ich odporności na utlenianie. Będzie to analizowane w kolejnej fazie testów. Na razie nowe stopy wydają się znacznie lepsze od dotychczas stosowanych do budowy elementów silników odrzutowych, a szczególnie ich łopatek.