24 kwietnia 2024


Lakierowanie zawsze było dużym problemem technicznych dla przemysłu samochodowego. Szczególnie dwukolorowe lakierowanie nadwozi. Dotąd po nałożeniu warstwy jednego koloru należało odczekać na jej przeschnięcie i powtórzyć proces maskując poprzednio naniesiony lakier.

News 3 audi

Wymagało to znacznie większej ilości czasu i nakładów pracy niż tradycyjne lakierowanie jednokolorowe. Inżynierowie Audi opracowali rozwiązanie, które pozwala malować dwukolorowo w jednym procesie. Na razie metoda ta stosowana jest do malowania dachów. Laserowy przyrząd dokładnie mierzy miejsce gdzie kolory się łączą, a następnie przekazuje dane robotowi lakierniczemu. Robot, wyposażony w specjalny aplikator, pokrywa pasami lakieru żądaną powierzchnię. Aplikator nie wytwarza charakterystycznej dla procesów malowania mgiełki. W efekcie granica pomiędzy kolorami jest tak ostra, jak otrzymywana przy zastosowaniu dotychczas stosowanych pracochłonnych technologii.

audi.press-bank.pl