25 kwietnia 2024


Jazda autonomiczna realizowana przez stosowane obecnie urządzenia napotyka na poważne problemy na nawierzchniach zaśnieżonych lub zalanych deszczem. Kamery nie rozpoznają wtedy pasów ruchu i znaków drogowych. Lidary odbierają śnieg lub ulewny deszcz jako spadające z nieba przedmioty.

News 5 MIT Snow Self Driving 01 0

Zespół laboratorium informatyki i sztucznej inteligencji (CSAIL) Massachusetts Institute of Technology opracował nowy system, który wykorzystuje georadar (GPR) do wysyłania elektromagnetycznych impulsów w głąb ziemi. Zastosowano opracowany w MIT Lincoln Laboratory radar LGPR, który tworzy niepowtarzalne obrazy każdego miejsca drogi. Zostają one wykorzystane podczas kolejnych przejazdów przez te miejsca. Margines błędu podczas prób na śniegu nigdy nie był większy od 1 cala. Nieco trudniej radar radził sobie w deszczu, ale błąd nigdy nie przekroczył 5,5 cala. Błąd ten powodowany był wnikaniem dużej ilości wody w ziemię, co zmieniało nieco zapamiętane obrazy.

news.mit.edu