18 kwietnia 2024


Elektromobilność wymaga stosowania rozwiązań, które w samochodach spalinowych nie są konieczne. Ograniczony zasięg, masa akumulatorów, konieczność bardzo intensywnego chłodzenia hamulców i układu napędowego, wymagają lekkiej konstrukcji nadwozia i jak najlepszej aerodynamiki. Audi zaprezentowało rozwiązania typowe dla jednostkowo budowanych aut sportowych w usportowionym, seryjnym E-tron SUV Coupe.

N 8 A202952 large

Uznano, że kluczem do zwiększenia zasięgu jest aerodynamika. Samochód ma bardzo niski współczynnik oporu powietrza 0,26. Zwraca uwagę szybko opadająca linia dachu z poprawiającym przepływ spoilerem na pokrywie bagażnika. Boczne wloty powietrza i kurtyny kierują i optymalizują przepływ wokół kół i boków pojazdu. Dużą rolę odgrywają również odpowiednio zaprojektowane 20-calowe koła z pokrywami. Niemal niewidoczne wirtualne lusterka również ograniczają opór zwiększając zasięg auta o około 3 km.
Dużą rolę odgrywa kształt podłogi, a forma wlotów powietrza z zamykanymi kurtynami jest częścią układu zarządzania temperaturą, zarówno wnętrza, jak i układu napędowego. W razie potrzeby przepływ wspomagany jest wentylatorem.

audi-mediacenter.com