Założona w 1996 roku firma Polestar zajmowała się przygotowywaniem samochodów Volvo do wyścigów. W 2015 r. została wykupiona przez Volvo, aby budować i firmować swoją marką samochody elektryczne. Szef firmy Christian Dahl nie porzucił wyścigów, zakładając Cyan Racing. Przy okazji zrealizował swój plan budowy „kapsuły czasu”, czyli współczesnej wersji legendarnego Volvo P1800.
Prace rozpoczęto od poszukiwania i eliminowania słabych punktów dawnej konstrukcji m.in. za pomocą cyfrowej triangulacji. Zastosowano stal o wysokiej wytrzymałości i korpus z kompozytu węglowego. Elementy konstrukcyjne łączono technologią klejenia. W efekcie osiągnięto masę samochodu nie przekraczającą 1000 kg. Jak na team wyścigowy przystało, do napędu użyto silnika z wyścigowego Volvo 560 TC1, o mocy 460 KM i momencie obrotowym 455 Nm, bazującym na jednostce VEA. Jak mówi Christian Dahl, samochód nie ma nic wspólnego z koncernem Volvo, oprócz prawa używania znaków fabrycznych dawnego modelu. Nie znana jest również liczba egzemplarzy Volvo Cyan.
www.cyanracing.com