Podczas gdy napędzane wodorem ogniwa paliwowe stosowane są z powodzeniem od agregatów prądotwórczych po samochody, ciągle nierozwiązanym problem jest powszechna dystrybucja wodoru. Podczas jednego z lokalnych wyścigów samochodowych Toyota zaprezentowała swoje prototypowe rozwiązanie.
Należący do koncernu Woven Planet Holding współpracując z wyspecjalizowanym w dostawach energii koncernem Eneos opracował wymienny kartridż na razie przeznaczony głównie dla gospodarstw domowych. Największym wyzwaniem dla konstruktorów pojazdów napędzanych wodorem od BMW Hydrogen po Toyotę Mirai były zbiorniki gazu. Wydaje się, że nowa konstrukcja ten problem rozwiązała. Przenośny zapas energii można łatwo wymienić i szybko powtórnie naładować. Jest to całkowicie bezpieczne. Zaprezentowany kartridż ma 40 cm długości i średnicę 18 cm. W miejscach odciętych od sieci elektrycznej lub podczas przerw w jej dostawach może napędzać typowy moduł kuchenki mikrofalowej przez 3-4 godziny. Przygotowywane są kartridże o różnych rozmiarach mogące dostarczać energię zarówno pojazdom jak i gospodarstwom domowym. Opracowana niewielka infrastruktura przypomina tę służącą dystrybucji butli z propanem. Rozwiązanie testowane jest w eksperymentalnym miasteczku Woven City mieszczącym się w granicach Susono City.
toyotanews.eu