Przygotowywane do produkcji seryjnej samochody elektryczne wymagają nowych, zupełnie innych platform niż w przypadku aut spalinowych. Szczególne trudności sprawiają projekty przeznaczone dla niewielkich samochodów sportowych. O ile dotąd szczególną rolę w odpowiednim wyważeniu samochodu odgrywał silnik i układ napędowy, to w przypadku pojazdu elektrycznego rolę tę przejęły zespoły akumulatorów.
Ostatniego dnia września przedstawiciele działu badawczo-rozwojowego Hondy ogłosili początek realizacji nowych zamierzeń, które mają osiągnąć swój finał do 2030 roku. Być może jest to częściową odpowiedzią na wycofanie się koncernu z produkcji silników F-1. Po prostu cały potencjał skierowano w inną stronę. Zapowiedziano budowę elektrycznego statku powietrznego eVTOL (electric vertical take-off and landing).
Opracowany przez inżynierów z Pacific Northwest National Laboratory proces nitowania może przyczynić się do obniżenia masy nitowanych podzespołów i przyspieszenia procesów montażowych w przemyśle motoryzacyjnym i lotniczym.
Wysoko efektywny katalizator nowej konstrukcji może pomóc w przezwyciężeniu problemu przegrzewania się komponentów hipersonicznych statków powietrznych, a także przyczynić się do rozwiązania trudności z chłodzeniem w wielu gałęziach przemysłu.
Badacze z Complex Materials Group na ETH w Zurychu, we współpracy z Uniwersytetem we Fryburgu opracowali nowego typu kompozytowy laminat, który za pomocą fluorescencji sygnalizuje wewnętrzne odkształcenia, co pozwala na wykrycie potencjalnych uszkodzeń na wczesnym etapie powstawania. Kompozytowy materiał ma strukturę warstwową, jest przezroczysty, wytrzymały, a zarazem lekki.
Specjalistyczny portal inżynierski dla osób zaangażowanych w tworzenie produktów – maszyn, urządzeń, mechanizmów, podzespołów, części, elementów itd. – od koncepcji do ostatecznego wykonania.