Tegoroczna, ósma edycja tej międzynarodowej konferencji przemysłu motoryzacyjnego, która odbędzie się w dniach 4-5 kwietnia w Hotelu Haston City we Wrocławiu, została przez organizatorów pomyślana jako spotkanie w gronie nie tylko producentów samochodów osobowych i ich dostawców, ale także producentów praktycznie wszystkich pojazdów wytwarzanych w Polsce.
Tematem przewodnim zarówno konferencji, jak i towarzyszącego jej szkolenia będzie przyszłość branży automotive. Wśród omawianych zagadnień prezentowane będą m.in.: robotechnologie, innowacje i ich wdrażanie, najnowsze trendy inwestycyjne w sektorze produkcyjnym, nowoczesny ERP w automotive i wybrane rozwiązania dla przemysłu motoryzacyjnego, a wśród prelegentów znajdą się m.in. specjaliści z Pilkington, GM, Valeo, Solaris, Denso i Gedia.
Szczegóły na: www.moto-idea.pl
Naukowcy z Nordwestern University i University of Michigan zbudowali najbardziej jak dotąd skomplikowany sztuczny kryształ, wykorzystując chemię DNA: nanocząsteczki połączone zostały nicią DNA.
Włodzimierz Kwas – „ojciec” współczesnych wyścigów motocyklowych, trzykrotny Mistrz Polski, konstruktor, działacz i dziennikarz motocyklowy – zmarł 29 stycznia 2017 roku.
Włodzimierz Kwas związał się z motocyklami w 1970 roku, a sportem motocyklowym zajął się trzy lata później. Najpierw startował w trialu, następnie w motocrossie i enduro, a do wyścigów motocyklowych trafił w 1976 roku. Podczas swojej kariery zdobył trzy tytuły mistrza Polski oraz osiem wicemistrzowskich. Na bazie dostępnych maszyn konstruował motocykle wyścigowe (również zwycięskie), wprowadzał autorskie rozwiązania do istniejących konstrukcji. Był znanym i cenionym dziennikarzem motocyklowym. Publikował od pierwszej połowy lat 90-tych. Współpracował także z naszym miesięcznikiem, niezwykle barwnie pisząc o najciekawszych motocyklach i szczegółach ich konstrukcji. Miał 61 lat.
Zespół naukowców kierowany przez 94-letniego Johna Goodenough'a, jednego z wynalazców akumulatorów litowo-jonowych, przedstawił zupełnie nowe rozwiązanie w obszarze akumulowania energii.
Produkcja samochodów rośnie, a każdy z nich wyposażony jest w katalizator zawierający metale szlachetne, których zasoby się kurczą. Firmy Denso i Toyota opracowały katalizator, który przy doskonałej zdolności oczyszczania spalin zawiera o 20% mniej metali szlachetnych niż dotychczasowe rozwiązania.
Przeplyw spalin wewnatrz katalizatora Toyota FLAD
Specjalistyczny portal inżynierski dla osób zaangażowanych w tworzenie produktów – maszyn, urządzeń, mechanizmów, podzespołów, części, elementów itd. – od koncepcji do ostatecznego wykonania.