Naukowcy z Massachusetts Institute of Technology (MIT) proponują wykorzystanie celulozy w procesie wytwarzania przyrostowego zamiast dotychczas stosowanych polimerów. Zwracają uwagę na fakt, że celuloza jest tańsza, szeroko dostępna i biodegradowalna.
Przekrój przedmiotu drukowanego z celulozy. Wstawka 1 mm to jego powierzchnia.
Kolejna odsłona konferencji z zakresu robotyki przemysłowej i bezpieczeństwa odbędzie się 6 kwietnia w Hotelu Rzeszów w Rzeszowie. Konferencji towarzyszą praktyczne warsztaty i wystawa kilkunastu dostawców robotów, systemów wizyjnych, czujników i innych komponentów automatyki przemysłowej.
Wydarzenie skierowane jest do prezesów i właścicieli firm produkcyjnych, dyrektorów, kierowników linii produkcyjnych oraz pracowników działów produkcji, automatyki, technologii, rozwoju oraz zakupów ze wszystkich gałęzi przemysłu w Polsce. W programie konferencji m.in.: Open Robotics – koncepcja zintegrowanej robotyki; diagnostyka stanu narzędzi stosowanych w zrobotyzowanej obróbce mechanicznej; zrobotyzowane linie i stanowiska; odpowiedni dobór robotów przemysłowych do robotyzacji stanowisk; jak dobrać odpowiedni tor do robota, aby zapewnić niezawodną i bezpieczną produkcję, i inne zagadnienia.
Po części konferencyjnej odbędą się bezpłatne warsztaty: Roboty Pick & Place w specjalistycznych zastosowaniach.
Szczegóły dotyczące konferencji oraz warsztatów na stronie:
http://www.axonmedia.pl/konferencje/aktualne/Robotyzacja_dla_niezawodnej_i_bezpiecznej_produkcji
Już 6 kwietnia w Centrum Kongresowym Hali Stulecia we Wrocławiu odbędzie się druga edycja Automotive Production Support – zamkniętego spotkania branży motoryzacyjnej, łączącego cechy ekspozycji narzędzi, rozwiązań i usług, konsultacji merytorycznych oraz symultanicznych wykładów ekspertów.
W ramach ImPACT Tough Robotics Challenge, dzięki kooperacji naukowców z Tokyo Institute of Technology i Bridgestone Corporation opracowano sztuczny mięsień z napędem hydraulicznym, stanowiący kolejny krok w stronę budowy wytrzymałego robota, zdolnego operować w trudnych warunkach, np. w obszarach klęsk żywiołowych.
Nowy sztuczny mięsień o dużej mocy, z napędem hydraulicznym (zewnętrzna średnica mięśnia: 15 mm, maksymalna siła skurczu 7 kN)
Linie lotnicze Lufthansa wprowadziły w życie dwa projekty dotyczące diagnostyki i naprawy silników lotniczych. Uszkodzenia ich delikatnych części często uchodziły uwadze mechaników, a naprawy nie zawsze przynosiły oczekiwany efekt.
Obecnie do diagnostyki wykorzystuje się opracowaną w projekcie Autoinspect interferencję światła białego. Urządzenia działają automatycznie dokładnie badając poszczególne elementy. Jeżeli w zautomatyzowanym procesie kontroli wykryje się pęknięcie, do akcji wkracza system technologiczny AutoRep. W jednym procesie działa robot frezujący i spawający przy pomocy lasera. System informatyczny automatycznie przekazuje dane o uszkodzeniu i sposobie jego naprawy producentowi silnika. Rozwiązanie opracowano przy współpracy m.in. z Instytutem Technologii Lotniczych Politechniki z Hamburga i Instytutem Techniki Laserowej Fraunhofera.
Specjalistyczny portal inżynierski dla osób zaangażowanych w tworzenie produktów – maszyn, urządzeń, mechanizmów, podzespołów, części, elementów itd. – od koncepcji do ostatecznego wykonania.