Na lotnisku Pferdsfeld, niedaleko Stuttgartu, przeprowadzono test konwoju złożonego z czterech ciągników siodłowych Arco Mercedesa. Tylko w jednym z nich zasiadł kierowca.
Samochody wyposażono w interfejs RTI (Remote Truck Interface) skonstruowany w koncernie Daimler. Interfejs koordynuje wymianę danych między pojazdami i wykorzystuje GPS. Kompletny zestaw danych wymieniany jest co 0,1 sek. W ten sposób można uformować konwój liczący do czternastu samochodów z jednym kierowcą. Pojazdy ustawiane są z dokładnością do 3 cm.
Rozwiązanie prezentowano na lotnisku, ponieważ w okresie zimowym w takich miejscach dyżurować musi wielu kierowców, gotowych w każdej chwili przystąpić do odśnieżania lub odladzania pasów. Czynności te wymagają precyzyjnej współpracy kilku samochodów ciężarowych. W przypadku użycia RTI wystarczy jeden dyżurny kierowca. Kolejnym krokiem będą testy konwojów na drogach.