Obchodzący sto czternastą rocznicę paryski salon lotniczy powrócił po pandemicznej przerwie i znowu stał się największą, a zarazem najważniejszą tego typu imprezą na świecie. W dniach od 19 do 25 czerwca swoje produkty eksponowało ponad 2500 firm z całego świata. Jak zwykle obok części biznesowej zorganizowano dzień prasowy, a podczas weekendu na tereny lotniska Le Bourget wpuszczono zwiedzających.
Firma, która od lat zajmuje się budową i modyfikacjami Lotusa 7, podczas Goodwood Festival of Speed zaprezentowała elektryczny samochód koncepcyjny Project V. Nie ma on wiele wspólnego konstrukcyjnie z legendarnym Lotusem, choć wykazuje te same charakterystyczne cechy co model 7 – lekkość, prostotę i zwinność.
Latem tego roku koncern BAE Systems przeprowadził próby w locie bezzałogowego systemu HAPS (High Altitude Pseudo Satellite) o nazwie PHASA-35, który przez ponad 24 godziny lotu znajdował się na wysokości powyżej 20 km nad poligonem rakietowym White Sands, by następnie bezpiecznie wylądować na terenie Spaceportu America w stanie Nowy Meksyk.
Koncern zbrojeniowy Rheinmetall Landsysteme GmbH zaprezentował rozwiązanie w zakresie wytwarzania części zamiennych dla pojazdów wojskowych w terenie, które może przyczynić się do przeobrażenia systemu logistyki i zabezpieczenia technicznego sił zbrojnych.
Założona w Chinach firma AutoFlight zaczynała od elektrycznych wielowirnikowców, następnie rozpoczęła przygodę z lekkimi samolotami eVTOL z napędem elektrycznym. Obecnie jest już firmą globalną. Produkcja odbywa się w Chinach, biura projektowe zlokalizowane są w Europie, a stroną biznesową zajmują się Amerykanie.
Specjalistyczny portal inżynierski dla osób zaangażowanych w tworzenie produktów – maszyn, urządzeń, mechanizmów, podzespołów, części, elementów itd. – od koncepcji do ostatecznego wykonania.