Amerykańskie przedsiębiorstwo Saildrone zaprezentowało nowy model bezzałogowego statku badawczego, przeznaczonego do eksploracji dna morskiego. Surveyor z kadłubem o długości 22 m, dzięki układowi napędowemu wykorzystującemu energię solarną i wiatrową, może wykonywać zdefiniowane zadania badawcze w trybie autonomicznym przez nawet 12 miesięcy. Został wyposażony w oprzyrządowanie echolokacyjne, umożliwiające mapowanie dna morskiego na głębokości do 7 tys. metrów oraz sprzęt do podejmowania próbek z wody.
8 grudnia odbyła się premiera autonomicznego ciągnika rolniczego o napędzie elektrycznym, opracowanego przez amerykańską firmę Monarch Tractor. Nie ulega wątpliwości, że uprawa roli, obejmująca szereg powtarzalnych zabiegów wykonywanych na ograniczonym terenie, stanowi idealne pole do zastosowania rozwiązań autonomicznych, o czym pisaliśmy na łamach lutowego wydania Projektowania i Konstrukcji Inżynierskich z 2019 roku.
We wrześniu ukazała się nowa wersja programu ZWCAD. Zawiera ona szereg ulepszeń i rozwiązań usprawniających proces projektowania inżynierskiego.
Przezroczystość wszystkich obiektów na warstwie można ustawić zbiorczo w oknie ustawienia warstw (jak na rysunku) lub w oknie właściwości.
Amerykańska agencja zaawansowanych projektów badawczych dla obronności DARPA przeprowadziła trzecią z kolei serię lotów testowych małych bezzałogowych systemów powietrznych Gremlin.
8 listopada 2020 roku na terenie ośrodka testowego DevLoop w Nevadzie odbyła się pierwsza jazda pojazdu XP-2 z pasażerami na pokładzie. XP-2 to demonstrator programu Virgin Hyperloop, którego celem jest opracowanie przyszłościowego środka lokomocji, partego o napęd elektryczny i lewitację elektromagnetyczną w warunkach zbliżonych do próżni, rozwijanego jako alternatywa dla tradycyjnych środków transportu.
Specjalistyczny portal inżynierski dla osób zaangażowanych w tworzenie produktów – maszyn, urządzeń, mechanizmów, podzespołów, części, elementów itd. – od koncepcji do ostatecznego wykonania.