Problemem większości autonomicznych robotów jest zasięg ograniczony ilością zgromadzonego prądu. Szczególne ograniczenia mają autonomiczne roboty podwodne AUV, ponieważ ogranicza je nie tylko energia. Głównie pracują na uwięzi, bo pod wodę nie docierają ani fale radiowe ani sygnały GPS.
W tym roku spotkanie użytkowników oprogramowania ANSYS, organizowane tradycyjnie w listopadzie przez firmę Symkom, będzie tym razem wydarzeniem on-line.
W połowie września ukazał się nowy numer Projektowania i Konstrukcji Inżynierskich (nr 8/9.2020). Wydanie można nabyć w salonach sieci Empik w całej Polsce.
Na Międzynarodowym Forum Wojskowo-Technicznym Army-2020 pod Moskwą zaprezentowano dron w konfiguracji cyklokoptera. Aparat bezzałogowy opracowany przez Syberyjski Instytut Termofizyki Rosyjskiej Akademii Nauk we współpracy z przedsiębiorstwem Avax-Geoservice, w ramach projektu finansowanego przez Fundację Zaawansowanych Projektów Badawczych, napędzany jest przez cztery wirniki cykloidalne, które w porównaniu do tradycyjnych śmigieł pracują ciszej i są odporniejsze na uszkodzenia mechaniczne.
Założona w 2016 roku firma Vertical Aerospace rozpoczęła testy certyfikacyjne napędzanego elektrycznie statku powietrznego eVTOL VA-1X. Maszyna może pomieścić pilota i czwórkę pasażerów. Ma zasięg około 160 km i rozwija prędkość około 240 km/h. Napędzana jest przez osiem śmigieł o zmiennym położeniu, pozwalających na pionowy start i lądowanie oraz szybki lot poziomy. Opracowano również efektywny system ładowania.
eVTOL VA-1X
Specjalistyczny portal inżynierski dla osób zaangażowanych w tworzenie produktów – maszyn, urządzeń, mechanizmów, podzespołów, części, elementów itd. – od koncepcji do ostatecznego wykonania.