17 października 2021

 

Drodzy Czytelnicy,

Oddajemy do Państwa rąk kolejne wydanie Projektowania i Konstrukcji Inżynierskich. Mamy nadzieję, że różnorodność tematów i sposób ich potraktowania będą Państwu odpowiadać.
A piszemy tym razem o doświadczalnym weryfikowaniu symulacji numerycznych przy analizach wtryskiwania tworzyw termoplastycznych, przedstawiamy drugą część publikacji o zagadnieniach symulacji aerodynamiki samochodu sportowego, opisujemy projektowanie form wtryskowych i – po raz drugi już – przyczepy kempingowej. Z satysfakcją publikujemy opis prac studentów Politechniki Śląskiej przy powstawaniu nadwozia elektrycznego bolidu wyścigowego; polska załoga, na przygotowanym przez siebie pojeździe, po raz kolejny okazała się niezwyciężona na międzynarodowych zawodach Greenpower Corporate Chalenge w Wielkiej Brytanii. W relacjach z tego wydarzenia, na stronach organizatorów, trochę może zastanawiać brak wzmianki o tym, że zwycięska załoga jest z Polski, ale zważywszy na „złą prasę”, jaką nasza ojczyzna cieszy się na świecie, chyba nie powinno to nikogo specjalnie dziwić. Ponadto, przyglądamy się szczelności kotłów grzewczych (ich połączeń spawanych) i zachwycamy się „latającymi olbrzymami” – sterowcami.
W naszym zespole z radością witamy pana Włodzimierza Kwasa, zawodnika, konstruktora i dziennikarza, który na łamach Projektowania i Konstrukcji Inżynierskich będzie opisywał co ciekawsze konstrukcje motocyklowe; na pierwszy rzut: włoska Aprilia RSV4.
Szczególnie zaś zachęcam do lektury komentarza, w którym pan Jerzy Mydlarz omawia różne metody rozwiązywania problemów w przedsiębiorstwie. Można by się pokusić o odniesienie tych cennych uwag do życia codziennego, poza służbowego, ale chyba nie potrzeba oddzielnego komentarza (do komentarza!), bowiem analogie narzucają się same. Sapienti sat.

Życzę więc Państwu ciekawej lektury,

Przemysław Zbierski