17 października 2021


(artykuł reklamowy)

W ciągu ostatnich kilku lat bezzałogowe pojazdy powietrzne, potocznie zwane dronami, podlegały bardzo szybkiemu rozwojowi. Zarówno te, wykorzystywane jako zabawki dla dzieci i dorosłych, jak i te, najwyższej jakości – wykorzystywane jako wsparcie akcji ratowniczych i w rolnictwie – są obecnie coraz bardziej powszechne.

Lanxess drone
Dron ze śmigłami z Durethanu

Instytut badań rynkowych Gartner ocenia, że w 2017 roku na świecie sprzedano ok. 3 miliony dronów, czyli prawie 40% więcej niż w poprzednim roku. Gartner przewiduje również, że w najbliższych latach drony będą jednym z najsilniej rozwijających się sektorów branży elektroniki użytkowej. Doradcy korporacyjni PwC przewidują, że globalny rynek usług powiązanych z dronami, między innymi, w zakresie infrastruktury, transportu i bezpieczeństwa, osiągnie wartość prawie 130 mld dolarów. Ze względu na szeroki zakres zadań, które można realizować za pomocą tych urządzeń, wymagania względem dronów rosną. Otwiera to nowe możliwości rozwoju dla producentów materiałów, w tym wysoko wydajnych tworzyw sztucznych.

Dłuższy czas lotu dzięki ultralekkim rozwiązaniom
Jednym z wyzwań dla producentów jest ograniczony czas lotu dronów. Oprócz zwiększenia pojemności akumulatorów i inwestycji w nowe źródła energii producenci mogą również zmniejszyć zużycie energii przez drony, a tym samym zwiększyć ich czas lotu, wykorzystując ultralekkie rozwiązania konstrukcyjne, podobne do tych wykorzystywanych w przemyśle motoryzacyjnym. Dlatego też producent specjalistycznych środków chemicznych – koncern LANXESS może wykorzystać swoje doświadczenie w dziedzinie ultralekkich materiałów konstrukcyjnych dla przemysłu motoryzacyjnego i zaoferować producentom dronów swoje ultralekkie rozwiązania, opracowane z użyciem wysoko wydajnych tworzyw sztucznych.

 

cały artykuł dostępny jest w wydaniu 9 (132) wrzesień 2018