21 października 2021


81 salon samochodowy w Genewie zgromadził aż 260 wystawców, ponad 10 tysięcy akredytowanych dziennikarzy i około 735 tysięcy zwiedzających. Krążąc wokół Palexpo w poszukiwaniu parkingu odnosiło się wrażenie, że liczby te przerosły oczekiwania organizatorów.

Ryszard Romanowski

Gdy w końcu udało się zaparkować samochód od razu można było odczuć atmosferę salonu. W sąsiedztwie stał Jaguar E, chyba jeszcze pierwszego właściciela, sądząc po lekko podniszczonym lakierze i drobnych wżerach na elementach chromowanych. Za kilka minut mieliśmy zobaczyć ten sam model na stoisku firmy, gdzie celebrowano pięćdziesiąte urodziny E-type. Rocznicowy następca Jaguar XKR-S robił wrażenie ogromnej limuzyny. E-type nie potrzebował 550 KM aby mieć znakomite osiągi. Owszem, inne były wymogi bezpieczeństwa rzutujące na wytrzymałość poszczególnych elementów. Nie stosowano kurtyn i poduszek powietrznych. Wystarczyło lekkie nadwozie i słabszy silnik, aby zagwarantować osiągi zbliżone do współczesnych aut sportowych.

alfa4c

cały artykuł dostępny jest w wydaniu 4 (43) Kwiecień 2011