Wiosenna premiera Ferrari 296 GTS, podobnie jak jego ubiegłorocznego poprzednika 296 GTB, wywołała wiele dyskusji i komentarzy medialnych. Potwierdziły one tylko, że Ferrari to dla samochodów podobnej klasy nie konkurent, a punkt odniesienia. Każda premiera obserwowana jest z niezwykłą uwagą, zarówno w przypadku samochodów drogowych, jak i wyścigowych.
Kontynuując temat rozpoczęty w poprzednim odcinku tego cyklu chciałbym omówić proces rekonstrukcji modelu przestrzennego na platformie 3DEXPERIENCE na podstawie rezultatu skanowania rzeczywistego komponentu.
Artykuł jest kontynuacją publikacji opisującej założenia i przebieg projektu AM-Crash dotyczącego wytwarzania elementów strukturalnych obciążanych dynamicznie w technologiach przyrostowych. Poprzednie części tego cyklu dostępne są w wydaniach grudzień/2021 i luty/2022 „Projektowania i Konstrukcji Inżynierskich”. W tej części opisujemy skutki zwiększenia tempa budowy modeli przestrzennych za sprawą opracowania nowego zestawu parametrów procesowych dla przetopu stali o średniej zawartości manganu.
Napędy hydrauliczne, w których energia jest przekazywana za pośrednictwem cieczy roboczej, charakteryzują się stosunkowo dużą wydajnością względem masy układu, łatwością sterowania i małą bezwładnością, a przy tym są samosmarowne i niezawodne – ze względu na małą liczbę części ruchomych. Znalazły zastosowanie w wielu gałęziach przemysłu i kojarzą się przede wszystkim z budową maszyn i ciężkiego sprzętu. Propozycja budowy statków powietrznych z napędem hydraulicznym dla większości inżynierów wydałaby się raczej egzotyczna.
W układach hydraulicznych nie ma elementów bardziej lub mniej ważnych. Przewody i łączniki są tak samo odpowiedzialne za prawidłowe działanie tych układów jak inne ich elementy. Do ich budowy potrzebne są duże umiejętności i wiedza, zarówno teoretyczna, jak i praktyczna rzemieślników – hydraulików, zwłaszcza przy skomplikowanych układach hydraulicznych obrabiarek.
Strona 5 z 7
Specjalistyczny portal inżynierski dla osób zaangażowanych w tworzenie produktów – maszyn, urządzeń, mechanizmów, podzespołów, części, elementów itd. – od koncepcji do ostatecznego wykonania.