Produkcja wyrobów metalowych w zdecydowanej większości polega na wykonywaniu w fabryce części i ich montażu w konkretną całość, np. maszynę. Są jednak sytuacje, gdy wykonane w fabryce części są montowane w konkretny wyrób gdzieś indziej, w innym kraju lub nawet na innym kontynencie.
Aleksander Łukomski
Bywa że import gotowych wyrobów napotyka na pewne problemy, jak np. wysokie cła przywozowe, akcyzy i inne podatki lub narzędzia protekcjonizmu gospodarczego, stosowane dla ochrony rodzimego przemysłu. Problemy mogą powstać także z innego powodu, np. planowania w przyszłości znacznego zwiększenia produkcji i potrzebnego w związku z tym czasu na jej przygotowanie (uruchomienie produkcji niektórych zespołów, szkolenie załogi, uzyskanie różnych pozwoleń, certyfikatów). Problemy te dotyczyć mogą oczywiście różnych wyrobów, jednak bardzo wyraźnie widać je w produkcji, imporcie i eksporcie samochodów.
Cały artykuł dostępny jest w wydaniu płatnym 1/2 (196/197) Styczeń/Luty 2024