Z pewnym wzruszeniem wspomina się dziś czasy, gdy w silnikach spalinowych jedynymi elementami wykonanymi nie z metalu były kopułka rozdzielacza i fajki świec. Reszta osprzętu silnika wykonana była z rzemieślniczą precyzją z metalu i w razie defektu była naprawialna. Wszystko zmieniło się za sprawą tworzyw sztucznych, które z roku na rok coraz śmielej wkraczały pod maski samochodów.
FENIX DRIVE 1000/3 to jeden z nowych zestawów siewnych opracowanych przez polską firmę UNIA. Charakteryzuje się pneumatycznym systemem wysiewu ziarna oraz małym zapotrzebowaniem na moc, wynoszącym zaledwie 100 KM.
John Rhodes i Karen Clever z firmy Timken w Stanach Zjednoczonych przybliżają rozwój konstrukcji łożysk baryłkowych, które mają sprostać wymaganiom wynikającym z pracy w coraz trudniejszych warunkach oraz wyjść na przeciw rosnącemu zapotrzebowaniu przemysłu ciężkiego.
Starsi czytelnicy zapewne pamiętają, jak popularyzowano poduszkowce w latach sześćdziesiątych i siedemdziesiątych ubiegłego stulecia. W polskiej prasie technicznej pojawiały się plany tych maszyn przeznaczone do samodzielnej realizacji. Amatorskie konstrukcje prezentowano w telewizji.
Strona 2 z 5
Specjalistyczny portal inżynierski dla osób zaangażowanych w tworzenie produktów – maszyn, urządzeń, mechanizmów, podzespołów, części, elementów itd. – od koncepcji do ostatecznego wykonania.