Jak stać się samowystarczalnym? Jest to pytanie, które zapewne zadaje sobie wiele osób, nie podejmując przy tym żadnych działań. Okazuje się, że przy odpowiedniej wiedzy i samozaparciu można uzyskać dużą niezależność, a nawet jeździć samochodem za darmo.
Z elementami mocującymi do zastosowań wysokoobrotowych związane są najczęściej następujące problemy:
W niniejszym artykule chcielibyśmy omówić niektóre konwencjonalne rozwiązania, których próbowali nasi klienci, zanim zwrócili się do naszego zespołu inżynierów.
Konstruktorzy, którzy mieli do czynienia z pierścieniami osadczymi w swoich projektach doświadczyli między innymi takich problemów jak:
Uszkodzony pierścień osadczy – wygięty pod wpływem wysokich obrotów
Wśród sposobów na przezwyciężenie mankamentów pierścieni osadczych, stosowanych w przemyśle można wyróżnić:
Generalnie większość takich rozwiązań skutkuje wydłużeniem czasu rozwoju produktu i montażu wyrobu, wzrostem masy i kosztów, a także niejednokrotnie dalszymi problemami.
Do czasu kiedy firma Smalley wprowadziła swój pierwszy samoblokujący pierścień ustalający typu Tab and Slot, na rynku nie było innych pierścieni opracowanych specjalnie w celu wytrzymywania wysokich prędkości obrotowych.
Samoblokujący pierścień ustalający typu Tab and Slot do zastosowań wysokoobrotowych
W firmie Smalley możemy zaproponować Państwu różne opcje rozwiązań problemów występujących w zastosowaniach wysokoobrotowych. Jeśli produkty katalogowe z oferty standardowej nie do końca odpowiadają Państwa potrzebom, mogą Państwo rozważyć:
Zachęcamy do konsultacji z naszymi inżynierami w celu wytypowania właściwego rozwiązania dla Państwa aplikacji.
Zapraszamy także do zapoznania się z bezpłatnym poradnikiem High RPM Retaining Ring Solutions Technical Guide.
Zachęcamy do zapoznania się z innymi materiałami pomocniczymi i informacjami przygotowanymi przez firmę Smalley:
artykuł pochodzi z wydania 5/6 (200/201) maj/czerwiec 2024
Postęp techniczny w połączeniu z dużą konkurencją wymusza na producentach konieczność dostarczania nowoczesnych wyrobów wysoce przetworzonych, o dużej złożoności konstrukcji. Wytwarzanie takich wyrobów wymaga rozwiązań technologicznych wykraczających poza zakres technologii wtryskiwania czy ogólnie przetwórstwa tworzyw.
Nitowanie bezotworowe (self-piercing riveting – SPR) jest to mechaniczna technika łączenia blach, w której skumulowane lokalnie odkształcenie plastyczne materiałów łączonych arkuszy wywołane poprzez wbijanie elementu łączącego w postaci specjalnego nitu, odpowiada za utworzenie bardzo trwałego, nierozłącznego połączenia. Stało się ono atrakcyjną alternatywą w montażu różnych elementów metalowych, zwłaszcza metali lekkich w przemyśle samochodowym, których łączenie metodami spawalniczymi jest trudne.
Artykuł jest podsumowaniem wstępnych prób wykorzystania różnych kodów opartych na MES do modelowania łączenia stosu zawierającego warstwę tworzywa polimerowego oraz metalu i wynikających z tego problemów.
Od czasu kiedy mniej więcej sto lat temu powstały pierwsze statki o konstrukcji spawanej, w przemyśle stoczniowym spawanie stało się podstawową technologią produkcyjną, odpowiadającą za łączenie elementów konstrukcyjnych jednostek pływających, a także zapewniającą ich spójność, szczelność i wytrzymałość. W obliczu zachodzących w skali globalnej przemian rynkowych w sektorze morskim, stocznie stają przed wyzwaniami w zakresie optymalizacji procesów produkcyjnych. Automatyzacja procesów spawalniczych staje się ważnym aspektem modernizacji technologicznej, przyczyniając się do wzrostu wydajności produkcji i konkurencyjności przedsiębiorstwa.
Strona 3 z 5
Specjalistyczny portal inżynierski dla osób zaangażowanych w tworzenie produktów – maszyn, urządzeń, mechanizmów, podzespołów, części, elementów itd. – od koncepcji do ostatecznego wykonania.