Kia Electric Bike (KEB)a to rower ze wspomaganiem elektrycznym, który przedstawia wizję koreańskiej firmy dotyczącą ekologicznej mobilności w przyszłości.
Tylne koło roweru KEB jest napędzane silnikiem elektrycznym o mocy 250 W i pokaźnym momencie obrotowym 45 Nm. Źródłem zasilania jest zdejmowana do ładowania bateria polimerowych akumulatorów litowo-jonowych o napięciu 36 V i pojemności 10 Ah. Ze względu na zasięg rzędu 40 km z jednego ładowania oraz czterogodzinny czas ładowania akumulatorów, model KEB City może być interesującą propozycją dla osób dojeżdżających codziennie do pracy czy do miasta.
Jednoślad został wyposażony w innowacyjną metalową ramę typu monocoque wykonaną w zaawansowanym technologicznie procesie tłoczenia i automatycznego spawania. Zastosowanie nowej metody produkcji umożliwia większą swobodę designu, zarówno powierzchniowego jak i strukturalnego. Można także używać różnych metali, m.in. aluminium, stali o dużej wytrzymałości czy stali nierdzewnej.
Prototypowy rower Kii jest oferowany w dwóch wersjach: City i MTB. Obie są napędzane identycznymi silnikami i bateriami, ważą około 20 kg w stanie gotowości do jazdy, a zgodnie z obowiązującymi przepisami Unii Europejskiej mogą rozwijać prędkość 25 km/h. KEB City to model uniwersalny z obniżoną ramą i 28-calowymi kołami. Z kolei MTB posiada amortyzatory przedniego widelca o skoku 100 mm, baterię zamontowaną pośrodku oraz koła 26-calowe z oponami typu all-terrain.
Oba prototypowe rowery KEB powstały z wykorzystaniem ramy, silnika elektrycznego i baterii akumulatorów produkcji koreańskiej, a hamulce i przerzutki pochodzą z japońskiej firmy Shimano. Montaż finalny wykonany został w Niemczech.
źródło: Kia, informacja Mototarget.pl