25 września 2022


Znana z produkcji układów hybrydowych opartych na silnikach z zapłonem samoczynnym firma P2M z Werony rozszerzyła ofertę o podobny napęd przeznaczony do średnich śmigłowców.

Italian Army Agusta-Beli

Na razie oferowany jest on to popularnego Agusta Bell AB 212. Aero-diesle wyposażone w znany z Formuły 1 układ KERS zapewniają chwilową moc 1200 KM, a średnią, tzw. długotrwałą 1050 KM. Każdy z dwóch silników spalinowych rozwija moc 600 KM, a układy KERS w razie potrzeby dostarczają jeszcze po 150 KM. Jest to mniej od oryginalnych silników tego śmigłowca, który seryjnie dysponuje mocą długotrwałą na poziomie 1500 KM. Niestety jego osiągi okupione są zużyciem paliwa na poziomie 720 kg.  Aero-diesle potrzebują tylko 340 kg. Znacznie niższa jest również masa silnika i co za tym idzie – masa całego śmigłowca. Według danych dostępnych w specyfikacjach F-1 każde 20 kg układu KERS generuje 80 KM. W rozwiązaniu P2M jest podobnie.

www.purepowerm.com