Niemiecka firma E-volo zaprezentowała prototypowy helikopter z napędem elektrycznym, który unosi się w powietrzu dzięki szesnastu niewielkim wirnikom, rozmieszczonym w czterech oddzielnych zespołach. Maszyna czerpie swoją moc z akumulatora litowego pozwalającego na dwadzieścia minut ciągłego lotu.
Helikopter o masie 80 kg oraz o wymiarach 5 x 5 m może przenosić ładunek równy własnemu ciężarowi. W przeciwieństwie do konwencjonalnych śmigłowców wirniki są sztywno osadzone i nie ma możliwości sterowania ustawieniem ich łopatek. Zamiast tego każdy zestaw wirników ma oddzielny silnik i to od dostarczonej do niego ilości energii elektrycznej będzie zależała prędkość obrotów całego zespołu.
Kilka wbudowanych komputerów pokładowych sterowanych za pomocą joysticka oblicza moc potrzebną każdemu z wirników, aby nadać maszynie prędkość zgodną z oczekiwaniami jej pilota. Komputery stale dążą do utrzymania helikoptera w położeniu pionowym oraz dbają o to, żeby jego prędkość nie spadła poniżej minimalnej. Maszyną można bezpiecznie wylądować przy czterech niepracujących wirnikach. Dla zapewnienia bezpieczeństwa helikopter został wyposażony w spadochron.
Specjalistyczny portal inżynierski dla osób zaangażowanych w tworzenie produktów – maszyn, urządzeń, mechanizmów, podzespołów, części, elementów itd. – od koncepcji do ostatecznego wykonania.