1 października 2022

Japoński Canon ogłosił, że tego lata wprowadzi na rynek nowy, rozszerzony system tzw. rzeczywistości mieszanej MR (Mixed Reality). Narzędzie to, łącząc obiekty sztucznie wykreowane za pomocą komputera z obiektami naprawdę istniejącymi, pozwoli już niedługo na znaczne skrócenie prac rozwojowych nad projektami nowych produktów.

Ponieważ cykle życia wyrobów stają się coraz krótsze, niezmiernie ważne dla przemysłu jest wprowadzanie produktów, lub zmian w nich, w odpowiednio krótkim czasie. Nowy system MR umożliwia oglądanie wygenerowanych komputerowo obrazów 3D, które użytkownik może na bieżąco oceniać i w razie potrzeby modyfikować. Dzięki systemowi Canona będzie można skrócić czas poświęcany na prace badawczo – rozwojowe oraz zminimalizować liczbę budowanych prototypów. W przyszłości MR będzie także używany do innych zastosowań, np. do symulowania optymalnego rozmieszczenia maszyn w zakładach w celu zwiększenia wydajności pracy. Użytkownik będzie mógł przespacerować się po wirtualnej hali i ocenić układ stanowisk pracy, ich ergonomię oraz zgodność z zasadami BHP.

Wykorzystywana ostatnio w rozmaitych grach oraz reklamach technologia Augmented Reality (rzeczywistość rozszerzona) pozwala na nakładanie obrazów generowanych komputerowo na rzeczywiste. System Canon MR prowadzi nas jeszcze dalej, ponieważ o wiele płynniej łączy światy wirtualne z prawdziwym, oraz pozwala oglądać obiekty pod różnymi kątami.

Koncepcja opiera się na dwóch kamerach video zamontowanych wewnątrz specjalnego hełmu HMD (head-mounted display). Każda z kamer, zlokalizowana w pobliżu jednego oka, rejestruje obrazy prawdziwego świata, które następnie są przesyłane do  komputera. Ten, po zebraniu danych z kamer, łączy je z komputerowo generowaną wizualizacją prototypowego produktu i całość przesyła na niewielkie monitory, mieszczące się wewnątrz hełmu HMD. Na życzenie klienta do systemu można dołączyć dodatkowe czujniki, magnetyczne i optyczne, które rozszerzą zakres informacji o otoczeniu, gromadzonych przez Canon MR.

źródło: www.canon.com