Australijska firma Carbon Revolution specjalizuje się w doradztwie technologicznym dotyczącym nowoczesnych materiałów oraz możliwości ich wykorzystania w przemyśle motoryzacyjnym i lotnictwie.
Założyli ją doświadczeni inżynierowie pracujący wcześniej dla czołowych dostawców części samochodowych i producentów związanych z branżą lotniczą oraz specjaliści zajmujący się materiałami kompozytowymi. Carbon Revolution stale współpracuje z różnymi uczelniami technicznymi oraz z zespołami biorącymi udział w samochodowych wyścigach Formuły SAE. Obecnie firma wprowadza na rynek jednoczęściową felgę CR-9 wykonaną z kompozytu z włóknem węglowym. Jest ona lżejsza od aluminiowej o 40 do 50%. Badania wykazały, że oprócz zmniejszenia masy, przyczyni się ona do redukcji hałasu, skrócenia drogi hamowania oraz polepszenia przyczepności koła do jezdni. Na torach w Hockenheim oraz Nürburgring trwają testy felg CR-9. Przewiduje się, że nowe felgi trafią do sprzedaży pod koniec roku 2012. Materiałem z którego są wytwarzane felgi jest kompozyt CFRP (Carbon Fiber Reinforced Plastic). CFRP jest trzykrotnie sztywniejszy i bardziej wytrzymały na rozciąganie od stali, tytanu oraz aluminium. Pojedyncze włókno węglowe jest cieńsze od włosa ludzkiego i dlatego łączy się je we wstęgi zawierające od 2.000 do nawet 50.000 sztuk. Tak przygotowane wstęgi przeplata się razem, tworząc tkaniny o odpowiedniej grubości. Przygotowany w ten sposób materiał spaja się żywicą i utwardza. Zaletą włókien w porównaniu z metalami jest to, że można łączyć dowolne ilości warstw o rozmaitej orientacji wstęg. W ten sposób komponuje się materiały o różnej masie, wytrzymałości i sztywności w zależności od zapotrzebowania konstruktorów.
Specjalistyczny portal inżynierski dla osób zaangażowanych w tworzenie produktów – maszyn, urządzeń, mechanizmów, podzespołów, części, elementów itd. – od koncepcji do ostatecznego wykonania.