Znany na całym świecie dostawca systemów napędowych, Rolls-Royce, wygrał ostatnio kontrakt na wyposażenie poduszkowców US Navy w turbiny gazowe. Amerykańska marynarka wojenna w ciągu najbliższych dwudziestu lat zamierza zastąpić starsze jednostki typu LCAC (Landing Craft Air Cushion) nowymi poduszkowcami desantowymi SSC (Ship-to-Shore Connector). Nadzór nad konstrukcją oraz rozwojem nowych poduszkowców objął koncern Textron, a dokładniej – jego filia Textron Marine & Land Systems. Już teraz wiadomo o planach budowy siedemdziesięciu trzech jednostek desantowych.
Do napędu poduszkowców SSC postanowiono zastosować turbiny gazowe Rolls-Royce MT7, które powstały na bazie popularnych silników AE1107, napędzających m.in. samoloty V-22 Osprey. Dzięki nim moc poduszkowców wzrośnie o 25%, w porównaniu do jednostek poprzedniej generacji. Pozwoli to na przewóz 74 ton ładunku z prędkością ponad 35 węzłów. Jednocześnie zużycie paliwa zwiększy się tylko o 11%. Firma Rolls-Royce również zaprojektuje, a potem wykona, wloty i wyloty powietrza.
Zamontowanie turbin MT7 w poduszkowcach SSC to nie jedyna zmiana odróżniająca je od starszych jednostek. W poduszkowcach LCAC kadłuby oraz mieszczące się na pokładzie nadbudówki są z aluminium. W jednostkach typu SSC wszystkie wymienione elementy będą wykonywane z zastosowaniem technologii SCRIMP, ze wzmocnionych włóknami kompozytów. Zwiększy to wytrzymałość kadłubów oraz odporność na korozję, przy jednoczesnym zmniejszeniu masy poduszkowców o około 20%.
Specjalistyczny portal inżynierski dla osób zaangażowanych w tworzenie produktów – maszyn, urządzeń, mechanizmów, podzespołów, części, elementów itd. – od koncepcji do ostatecznego wykonania.