30 września 2022

CORSA Performance, Inc. z Ohio jest firmą inżynieryjno-produkcyjną, która specjalizuje się w budowie układów wydechowych ze stali nierdzewnej, dla statków oraz samochodów. Firma szczyci się 85-procentowym udziałem w amerykańskim rynku stoczniowym oraz bardzo popularnymi tłumikami samochodowymi serii Power-Pulse, montowanymi w pojazdach takich marek, jak Cadillac, Corvette, Chevrolet, Viper, Dodge, GMC i w samochodach ciężarowych. Od pewnego czasu zarząd firmy zamierzał usprawnić proces technologiczny poprzez eliminację tzw. „wąskich gardeł”, w szczególności związanych z ręcznym spawaniem metodą TIG (zwaną też GTAW – Gas Tungsten Arc Welding). Zmiany te wymusiło wzrastające zapotrzebowanie rynku na produkty firmy.

Chcąc spełnić oczekiwania klientów, w CORSA Performance podjęto decyzję o zakupie zautomatyzowanej stacji roboczej Lincoln Electric. Stacja składa się z dwóch stanowisk obsługiwanych przez 6-osiowego robota Fanuc Arc Mate 50iL, o udźwigu 3kg. Ruchy robota można programować za pośrednictwem sterownika Fanuc R-J3. Cała stacja jest zabudowana barierami ochronnymi. W czasie gdy pracownik zdejmuje pospawane elementy z pierwszego stanowiska i mocuje nowe detale, ramię robota pracuje na drugim bliźniaczym stole roboczym.

automatyzacja-spawania



Ze względu na niewielką grubość ścianek elementów wykonywanych ze stali nierdzewnej, stanowisko zapewnia możliwość regulacji natężenia prądu, niezależnie od prędkości podawania drutu. Cienkościenne części nie wymagają dużych nakładów energii w trakcie nakładania spoiny oraz topienia elementów łączonych. Dzięki temu unika się odkształceń, odprysków materiału oraz dymu. Nowy system spawania łukowego pozwolił na zwiększenie produkcji tłumików Power-Pulse z 44 do 180 dziennie.
Czasy wykonywania innych wyrobów firmy CORSA Performance również udało się skrócić. Przykładowo, identyczny tłumik (stal nierdzewna 304, dwie spoiny pachwinowe, każda o długości 700 mm) do modeli C5 Corvette oraz Camaro, składający się z owalnego korpusu i zaślepki, do tej pory wykonywano metodą TIG w ciągu dwudziestu minut. Obecnie automat spawa taki tłumik w niecałe dwie minuty. Ponieważ stanowisko robota może obsługiwać tylko jedna osoba, pracowników, którzy wcześniej spawali podobne tłumiki, przesunięto do innych zadań.

źródło: www.lincolnelectric.com