Błąd ludzki odpowiada za około 80% wypadków samochodowych. Najczęstszymi jego przyczynami są: zmęczenie i senność kierowców, stres, monotonna jazda, przeciążenie informacjami otrzymywanymi od systemów zamontowanych w naszych samochodach. Próbując przynajmniej częściowo zapobiec tym zagrożeniom, znany dostawca branży motoryzacyjnej, firma Continental AG, zademonstrowała na Chicago Auto Show koncepcję systemu pozwalającego na przeciwdziałanie nieuwadze i zmęczeniu u kierowców.
System składa się z wielu diod LED, które są zamocowane na wąskiej taśmie otaczającej wnętrze kabiny samochodu oraz kamery termowizyjnej. Kamera analizuje w czasie rzeczywistym ruchy głowy oraz gałek ocznych kierowcy. Na podstawie zapisu wideo komputer pokładowy potrafi rozpoznać oznaki zmęczenia u prowadzącego samochód. System potrafi również monitorować sytuację na zewnątrz pojazdu, np. czy auto niebezpiecznie nie zbacza ze swojego pasa ruchu. W zależności od stopnia zagrożenia, sygnał świetlny emitowany przez diody LED może różnić się kolorem i intensywnością (pojedynczy błysk lub tzw. ściana światła). Chodzi o wykorzystanie widzenia peryferyjnego kierowcy i skupienie jego uwagi na pożądanym kierunku.
źródło: www.conti-online.com