28 listopada 2023

News1


Już 28 października, na Stadionie Narodowym w Warszawie, odbędzie się czternasta edycja dorocznego spotkania użytkowników SolidWorks, pod szyldem DPS Forum 2015.

Organizator forum, spółka DPS Software (dawniej CNS Solutions) zapowada wiele atrakcji i ciekawych wydarzeń dla uczestników spotkania. Główną atrakcją będzie z pewnością prezentacja nowości programu SolidWorks 2016, a wśród nich m.in.: nowego interfejsu, nowego narzędzia do wizualizacji, podglądu wydruku 3D, zapisywania wirtualnych podzłożeń, usuwania nieużywanych funkcji w części i złożeniach, zmiany kierunku offsetu podczas edycji szkicu, nowej przeprojektowanej Triady i in. Zaprezentowane będą również nowości programu SolidCAM.

Tradycyjnie już swoje doświadczenia z pracy z wykorzystaniem SolidWorks przedstawią goście z różnych firm przemysłowych. W trakcie spotkania odbędzie się tradyjnie także konkurs Modelmania: kto najszybciej zaprojektuje model na podstawie dokumentacji technicznej.

Więcej informacji i możliwość zarejestrowania się na konferencję:
www.dps-software.pl


Obserwacja owadów poruszających się po powierzchni wody zainspirowała koreańskich naukowców do prac nad podobnie działającym robotem. Opanowanie takiego sposobu poruszania się przez maszynę mogłoby znaleźć wiele zastosowań, poczynając od prac badawczych, a kończąc na ratownictwie.

roboty napiecie powierzchniowe

Robotycy i specjaliści od mechaniki płynów stworzyli robota, który opiera się na zakrzywionych nogach wykonujących ruchy obrotowe. Potrafi również unieść na wodzie  szesnaście razy więcej niż wynosi jego masa. Podobnie do owadów potrafi wykonywać długie skoki mimo umocowanego na grzbiecie pokaźnego ładunku. Prace nad rozwojem projektu trwają. Okazał się on obiecujący, a równocześnie tak skomplikowany, że rozpoczęto międzynarodową współpracę m. in z uniwersytetem w Harwardzie.

www.snu.ac.kr


W dniach 1 - 2 października br. w Hotelu OSSA w Rawie Mazowieckiej k. Warszawy odbędzie się trzecia edycja Konferencji dla Narzędziowni TOOL-SHOP. Wydarzenie skierowane jest do średniej i wyższej kadry zarządzającej narzędziowniami, a także do przedsiębiorstw z sektora  motoryzacyjnego, RTV, AGD, lotniczego i in., poszukujących narzędziowni do współpracy.

Wśród prezentowanych podczas konferencji zagadnień znajdą się m.in.: projektowanie narzędzi i form, symulacja i wizualizacja procesu; uszlachetnianie narzędzi formujących; budowa i odbiór przyrządów od narzędziowni; optymalizacja chłodzenia w formach wtryskowych w oparciu o technologie przyrostowe; wdrożenia odlewu ciśnieniowego – zarządzanie projektem i in. Przewidziane są także spotkania zakupowe, które są dobrą okazją dla narzędziowni do zaprezentowania swojej oferty i przeprowadzenia pierwszych rozmów z potencjalnymi kontrahentami.

Szczegółowe informacje (program, rejestracja) dostępne są na stronie:
www.nowoczesnanarzedziownia.pl


Już za miesiąc, w dniach 29 września – 1 października 2015, w Expo Silesia w Sosnowcu odbędą się kolejne, ósme Międzynarodowe Targi Obrabiarek, Narzędzi i Technologii Obróbki TOOLEX. Organizatorzy targów w tym roku poszerzyli tematykę wydarzenia o kilka nowych sektorów.

Tak jak w ubiegłych edycjach targom TOOLEX towarzyszyć będą Targi Metod i Narzędzi do Wirtualizacji Procesów WIRTOTECHNOLOGIA, a także cztery inne uzupełniające charakter obróbki metalu wydarzenia: Targi Olejów, Smarów i Płynów Technologicznych dla Przemysłu OIL-expo, Międzynarodowe Targi Stali, Metali Nieżelaznych, Technologii i Produktów SteelMET, Targi Produkcji i Zastosowania Elementów Złącznych TEZ Expo oraz Targi Zabezpieczeń Powierzchni SURF-​PROTECT.
W czasie trwania targów odbędzie się szereg seminariów, prezentacji i konferencji specjalistycznych m.in. dla branży laserowej, a także dotyczących zastosowań elementów złącznych w konstrukcjach stalowych, usług obróbki metali dla motoryzacji i in.
Ubiegłoroczne targi zgromadziły blisko pięciuset wystawców i współwystawców z 26 krajów, i prawie 9.000 odwiedzających.

więcej na www.toolex.pl


Coraz więcej firm samochodowych testuje tzw. systemy jazdy autonomicznej czyli bez udziału kierowcy. Na ogół nowa technologia wywołuje bezkrytyczny entuzjazm.

Tymczasem specjalizująca się w technice lotniczej i kosmicznej agencja DLR zbadała możliwości stosowanych czujników i układów automatyki. Opracowano system ratujący kierowcę w przypadkach gdy technologia dojdzie do granic swoich możliwości. Takimi sytuacjami mogą być chociażby prace drogowe lub np. zjawiska atmosferyczne. Wychodząc z założenia, że jadący w samochodzie „bezrobotny” kierowca zajmie się urządzeniami mobilnymi, właśnie ich ekrany wykorzystano do informowania, kiedy ma chwycić kierownicę w dłonie. Pierwsza informacja pokazuje się na długo przed przeszkodą, następnie częstotliwość ostrzeżeń wzrasta. Jeżeli nadal nie ma reakcji, ekran zostaje zablokowany i widnieje na nim tylko ikona alarmu. Gdy i to nie przynosi efektów, samochód zaczyna samoczynnie hamować.

www.dlr.de