10 i 11 Maja 2012 r. w Hotelu „Swing” w Krakowie odbędzie się Konferencja Użytkowników Oprogramowania MSC.Software oraz Simufact.
Na konferencji i towarzyszących jej warsztatach zaprezentowane zostanie szerokie spektrum zastosowań oprogramowania CAE do analiz inżynierskich. W programie wydarzenia organizowanego przez spółkę EC Engineering m.in. prezentacja nowości, wymiana doświadczeń z zakresu użytkowania oprogramowania MSC.Software i programów z rodziny Simufact oraz wskazanie kierunków rozwoju prezentowanych systemów. Do 6 kwietnia można zgłaszać chęć uczestnictwa w konferencji, mailem: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., faxem: 12 341 89 01 lub przez formularz na stronie internetowej organizatora.
W nowej wersji oprogramowania ANSYS w wersji 14 wprowadzono wiele nowych zaawansowanych funkcji i modułów, które umożliwiają symulację najbardziej złożonych procesów i zaawansowanych urządzeń. Uzyskanie wysokiej wydajności obliczeń jest możliwe dzięki ulepszonym algorytmom wykorzystującym w większym stopniu potencjał obliczeń na wielu rdzeniach.
Firma Renishaw zajmująca się od ponad 30 lat metrologią przemysłową, spektroskopią ramanowską oraz techniką medyczną rozpoczęła działalność w dziedzinie wytwarzania przyrostowego oraz szybkiego prototypowania.
Selektywne stapianie laserowe to nowa technologia przyrostowego wytwarzania umożliwiającą produkcję części metalowych, wykorzystując przestrzenne modele CAD. Części budowane są z metalowych proszków, które stapia się laserowo w kontrolowanej, obojętnej atmosferze nakładając kolejne warstwy o grubościach wynoszących od 20 µm do 100 µm. Renishaw oferuje urządzenia do selektywnego stapiania laserowego trzeciej generacji, reprezentujące najwyższy poziom technologiczny. Istotnymi cechami tych systemów, odróżniającymi je od wcześniejszych modeli, są: zmienna ilość podawanego proszku, znikoma ilość tlenu obecnego w komorze roboczej oraz skuteczna filtracja chroniąca użytkownika.
Systemy o obszarze roboczym 250 mm3 oraz 125 mm3, które wyposażone są we włóknowe, iterbowe lasery dużej mocy (od 100 do 400 W) i komory próżniowe, zużywają niewielkie ilości gazów. Łatwość ich obsługi zapewniają: dotykowy panel i przejrzyste menu operatora.
Części do silników odrzutowych są narażone na wpływ bardzo wysokich temperatur oraz oddziaływania dużych obciążeń dynamicznych. Jednocześnie powinny one być lekkie, aby nie wpływać znacząco na całkowitą masę samolotu, a tym samym zwiększenie zużycia paliwa. W rezultacie proces ich wytwarzania jest skomplikowany i kosztowny. Dotychczas produkowane w General Electric wtryskiwacze paliwa o odpowiednim kształcie, mającym zapewnić im właściwe wymieszanie paliwa i powietrza, wykonywano poprzez zespawanie ze sobą dwudziestu oddzielnych metalowych części. Nowy wtryskiwacz będzie wykonywany metodą druku 3D, w której promień lasera zestala mieszaninę proszków kobaltu oraz chromu, i warstwa po warstwie tworzy wymagany detal.
Naukowcy z University of Surrey opracowali nową technologię wykonywania specjalnych powłok zmniejszających opór stawiany przez środowisko kadłubom samolotów oraz statków, a tym samym dających możliwość ograniczenia w przyszłości zużycia paliwa i emisji dwutlenku węgla do atmosfery.
Proces nazwany litografią wspomaganą promieniowaniem podczerwonym nie jest skomplikowany i nie wymaga dużych nakładów finansowych. Dzięki niemu fizycy z University of Surrey mogą wykonywać powłoki polimerowe, których powierzchnia charakteryzuje się regularnie rozmieszczonymi zgrubieniami o wielkości od poniżej milimetra lub dochodzącymi nawet do kilkudziesięciu milimetrów, w zależności od przyszłych zastosowań.
Specjalistyczny portal inżynierski dla osób zaangażowanych w tworzenie produktów – maszyn, urządzeń, mechanizmów, podzespołów, części, elementów itd. – od koncepcji do ostatecznego wykonania.