(artykuł reklamowy)
FICEP S3 jest częściowo własnością FICEP S.p.A., firmy produkującej maszyny i opracowującej oprogramowanie do zarządzania produkcją dla producentów stali konstrukcyjnej. To światowy lider w wielu niszach, w których konkuruje. Obecnie kontroluje ok. 75% światowego rynku stali konstrukcyjnej i systemów obróbki blach.
FICEP Steel Surface Systems (S3) jest zaawansowaną technologicznie firmą inżynieryjną i badawczo-rozwojową, która działa na całym świecie w ramach grupy FICEP.
Poprzez inwestowanie i posiadanie kompletnego procesu produkcyjnego firma jest w stanie zoptymalizować swoje procesy i zaoferować niezwykle wysokiej jakości sprzęt. Umożliwia to również bycie bardziej elastycznym i innowacyjnym w swoim podejściu oraz szybkie prototypowanie i szybszą reakcję na zmienne wymagania rynku.
FICEP S3 świadczy również usługi instalacji i konserwacji sprzętu do produkcji stali oraz zapewnia serwis posprzedażowy i części zamienne, w tym druk 3D części przy użyciu technologii druku 3D HP Multi Jet Fusion.
Automatyczna linia malarska daVINCI gruntuje i maluje stal konstrukcyjną. Podczas procesu rozwoju linii S3 napotkała kilka ograniczeń i postanowiła sprawdzić, czy można je rozwiązać z wykorzystaniem drukarki HP Jet Fusion.
- Branża
Przemysł maszynowy - Cel
Wykorzystać technologię HP Multi Jet Fusion do produkcji części do automatycznych linii malarskich, które są lżejsze, mocniejsze i pozwalają na bardziej precyzyjne ruchy niż części wykonane przy użyciu tradycyjnych procesów produkcyjnych, takich jak formowanie wtryskowe i obróbka skrawaniem. - Podejście
Zastosowanie technologii HP Multi Jet Fusion do produkcji lekkich, precyzyjnych części, odpornych na temperaturę i substancje chemiczne. - Technologia | Rozwiązanie
HP Multi Jet Fusion, Rozwiązanie do druku 3D HP Jet Fusion
Wyzwanie
„Spędziliśmy dużo czasu próbując wymyślić, jak wykonać niektóre części. Obróbka niektórych z nich była niezwykle skomplikowana z powodu ograniczeń związanych z technologią. To po prostu nie działało. W innych przypadkach mieliśmy do czynienia z ograniczeniami formowania wtryskowego.” – mówi CEO FICEP S3, Nuno Neves.
W jednym z przykładów forma potrzebowałaby 11 różnych komponentów, aby nadawała się do produkcji. Problem dodatkowo pogarszał fakt, że za każdym razem, gdy wymagana była zmiana w budowie komponentu, formy musiałyby być ponownie wykonane.
Innym problemem była wytrzymałość. W przypadku tradycyjnego procesu, jak formowanie wtryskowe, nie można było tworzyć części, które byłyby wystarczająco wytrzymałe, aby sprostać rygorom codziennego użytkowania.
„Mniej więcej w tym samym czasie zostałem zaproszony do zapoznania się z technologią druku 3D HP i od razu zacząłem się zastanawiać, czy mogłaby ona pomóc rozwiązać nasze problemy.” – powiedział Neves.
Rozwiązanie
„Aby linia działała wydajnie, musieliśmy stworzyć kilka części, które razem były lżejsze – pozwalając tym samym na szybsze ruchy i bardziej precyzyjną kontrolę. Części musiały być również wytrzymałe mechanicznie, odporne na chemikalia i wahania temperatury, które są powszechne w środowisku przemysłowym.” – powiedział Neves.
Po zakupie drukarki 3D HP Jet Fusion, zespół w FICEP S3 spędził około 3 miesięcy testując materiały i ich wydajność. Poddawali części ekstremalnym temperaturom, zarówno wysokim, jak i niskim. Potwierdzili również, że wykończenie powierzchni spełnia ich potrzeby.
Po uzyskaniu pewności, że części spełniają ich standardy, zespół przeprojektował je tak, by uzyskać maksymalne korzyści z procesu produkcji addytywnej.
Zaczęli od ramienia używanego do nakładania farby. W pełni zoptymalizowali geometrię części i byli w stanie zmniejszyć jej rozmiar z 1,5 metra do 300 milimetrów. Pozwoliło to na skrócenie czasu przyspieszania i zwalniania pracy ramienia, poprawiając ogólną precyzję linii.
Następnie FICEP S3 rozpoczął przeprojektowywanie wsporników, które wspierały ramię robota. W sumie zidentyfikowano ponad 40% części w automatycznej linii lakierniczej, które można było poprawić, w tym koła pasowe, osie i elementy konstrukcyjne. Każdy z nich został przeprojektowany w celu optymalizacji pod kątem produkcji przy użyciu technologii HP Multi Jet Fusion.
Po przetestowaniu i zatwierdzeniu wszystkie części były gotowe już do produkcji.
Wynik
„Dzięki technologii HP Multi Jet Fusion mogliśmy produkować części wystarczająco szybko, aby nadążyć za popytem.” – twierdzi Nuno Neves.
„Przy wykorzystaniu innych technologii wyprodukowanie jednej części zajęłoby 12 godzin. Obecnie w tym samym czasie możemy wyprodukować 100 części.”
Dzięki nowej drukarce HP Jet Fusion 4200 3D, FICEP S3 był w stanie wytworzyć części niezbędne do produkcji automatycznej linii Paint Line oraz części zamienne szybko i przy niskich kosztach, bez konieczności utrzymywania dużych zapasów.
Technologia HP pozwala również FICEP S3 na dostosowanie części do konkretnych potrzeb. Na przykład ramię używane do nakładania farby, można teraz łatwo dostosować do różnych zastosowań malarskich.
Zmniejszenie rozmiaru i wagi części (a co za tym idzie – również całej maszyny) pozwoliło zastosować mniejsze części produkowane masowo takie jak silniki, koła pasowe i paski. Udało się również uzyskać dużo miejsca wewnątrz maszyny, co ułatwia dodawanie nowych funkcji. Firma zapewnia, że dzięki tym rozwiązaniom oszczędza 72% energii w porównaniu z konkurencyjnymi maszynami.
FICEP S3 opracowuje obecnie nową wersję automatycznej linii lakierniczej. Dzięki technologii druku 3D HP Jet Fusion chce zastąpić aż 40% tradycyjnie produkowanych części.
Firma wykracza również daleko poza własne wewnętrzne potrzeby. Dzięki swoim umiejętnościom w zakresie inżynierii, projektowania i produkcji, inne firmy wyraziły zainteresowanie korzystaniem z ich usług.
„Wierzę, że w ciągu 3 lat usługi druku 3D dla nowych klientów mogą stanowić 90% naszej działalności.”
Jeśli szukają Państwo możliwości przetestowania lub nabycia technologii druku 3D HP Multi Jet Fusion, zachęcamy do kontaktu: https://www.drukarki3dhp.pl/kontakt/