26 kwietnia 2024


Firma Mahle Powertrain przedstawiła dwu – i trójcylindrowe turbodoładowane silniki spalinowe, które mogą znacznie ułatwić producentom opracowywanie np. napędów hybrydowych.

News 1 Mahle Head Installation Active AH

Najciekawszym rozwiązaniem jest zupełnie nowa koncepcja zapłonu mieszanki. Prace nad nią prowadzono od ponad dziesięciu lat. Silniki mają małe komory wstępne, w których umieszczona jest świeca zapłonowa. Zapłon mieszanki następuje poprzez perforowaną dyszę. Szybko poruszające się przegrzane strumienie mieszanki, do których dociera iskra, inicjują wiele jednoczesnych miejsc zapłonu w głównej komorze spalania. Przebieg procesu zapłonu jest niemal idealny.
W efekcie silnik może mieć bardzo wysoki stopień sprężania, ponieważ praca silnika jest stabilna i charakteryzuje się wysoką odpornością na spalanie stukowe. W zaprezentowanych silnikach odnotowano ponad 10% wzrost wydajności w porównaniu do jednostek z klasyczną komorą spalania oraz znaczne zmniejszenie emisji.

www.mahle-powertrain.com