16 lipca 2018


Już 6 kwietnia w Centrum Kongresowym Hali Stulecia we Wrocławiu odbędzie się druga edycja Automotive Production Support – zamkniętego spotkania branży motoryzacyjnej, łączącego cechy ekspozycji narzędzi, rozwiązań i usług, konsultacji merytorycznych oraz symultanicznych wykładów ekspertów.


W ramach ImPACT Tough Robotics Challenge, dzięki kooperacji naukowców z Tokyo Institute of Technology i Bridgestone Corporation opracowano sztuczny mięsień z napędem hydraulicznym, stanowiący kolejny krok w stronę budowy wytrzymałego robota, zdolnego operować w trudnych warunkach, np. w obszarach klęsk żywiołowych.

sztuczny miesien
Nowy sztuczny mięsień o dużej mocy, z napędem hydraulicznym (zewnętrzna średnica mięśnia: 15 mm, maksymalna siła skurczu 7 kN)


Linie lotnicze Lufthansa wprowadziły w życie dwa projekty dotyczące diagnostyki i naprawy silników lotniczych. Uszkodzenia ich delikatnych części często uchodziły uwadze mechaników, a naprawy nie zawsze przynosiły oczekiwany efekt.

lufhansa 2014 Autoinspect sensor

Obecnie do diagnostyki wykorzystuje się opracowaną w projekcie Autoinspect interferencję światła białego. Urządzenia działają automatycznie dokładnie badając poszczególne elementy. Jeżeli w zautomatyzowanym procesie kontroli wykryje się pęknięcie, do akcji wkracza system technologiczny AutoRep. W jednym procesie działa robot frezujący i spawający przy pomocy lasera. System informatyczny automatycznie przekazuje dane o uszkodzeniu i sposobie jego naprawy producentowi silnika. Rozwiązanie opracowano przy współpracy m.in. z Instytutem Technologii Lotniczych Politechniki z Hamburga i Instytutem Techniki Laserowej Fraunhofera.

www.lufthansa-technic.com


W teorii metaliczny wodór znany jest od ponad stu lat i często bywa określany „świętym Graalem” fizyki wysokich ciśnień. Ale dopiero w styczniu tego roku udało się go otrzymać.

Naukowcy z Harvardu stosując ciśnienie 495 GPa, czyli wyższe niż panuje we wnętrzu ziemi, uzyskali próbkę metalicznego wodoru, pomiędzy powierzchniami wykonanymi z diamentu syntetycznego. Wszystko wskazuje na to, że materiał jest stabilny. Badania trwają. Metaliczny wodór może mieć ogromną ilość zastosowań. Materiał ten jest nadprzewodnikiem, działającym w temperaturze pokojowej i może diametralnie zmienić nasz system transportowy, jeżeli wykorzysta się go np. do lewitacji magnetycznej, budowy samochodów elektrycznych itp. Jeżeli opracowana zostanie możliwość jego konwersji do postaci gazowej, może stanowić doskonale źródło energii.

www.harvard.edu


W dniu 23 stycznia miała miejsce premiera najnowszej wersji oprogramowania ANSYS 18.0. Poniżej przedstawiamy krótki opis wybranych nowości systemu dotyczących produktów przepływowych.

ansys news
Przykład zastosowania techniki Overset mesh. Siatki poszczególnych elementów są wygenerowane niezależnie. Symulacja zawiera elementy ruchome, dzięki zastosowaniu nakładania się siatki nie jest konieczny tzw. remeshing.