Odzyskiwanie ciepła odpadowego i przetwarzanie go na prąd elektryczny stanowi ciągle nie do końca rozwiązany problem w wielu dziedzinach techniki.
Powszechnie stosowane włókna światłowodowe ze szkła krzemionkowego sprawiają wiele trudności, chociażby w przemyśle motoryzacyjnym. Ich krótkie odcinki używane do podświetlania np. tablic rozdzielczych są kruche, nierozciągliwe i mało elastyczne. Montaż na linii produkcyjnej też nie jest łatwy. Ponadto w produkcji tradycyjnych światłowodów używa się niebezpiecznych procesów chemicznych i bardzo wysokich temperatur.
Badania wytrzymałości elementów z tworzyw sztucznych, wykonywane w ekstremalnych temperaturach, stanowią ważny etap procesu badawczo-rozwojowego podczas opracowywania nowych rozwiązań materiałowych dla motoryzacji. Standardowo takie badania przeprowadzane są komorach termicznych, co zdaniem inżynierów z Fraunhofer LBF stanowi pewne ograniczenie.
Ekrany dotykowe spotykane są w wielu urządzeniach, poczynając od smartfonów, na kokpitach samolotów kończąc. W przypadku ich uszkodzenia koszty naprawy często przekraczają wartość samego urządzenia, a w wielu wypadkach awaria zagrozić może bezpieczeństwu ludzi lub drogich urządzeń technicznych.
Jednym z problemów transportu lotniczego, zarówno w sferze cywilnej, jak i wojskowej, jest generowany przez statki powietrzne hałas.
Specjalistyczny portal inżynierski dla osób zaangażowanych w tworzenie produktów – maszyn, urządzeń, mechanizmów, podzespołów, części, elementów itd. – od koncepcji do ostatecznego wykonania.