Firma CAMdivision udostępniła bezpłatnie obszerne fragmenty kolejnej swojej książki. Tegoroczna akcja promocyjna dotyczy „NX Synchronous Technology”, będącej częścią większej całości o NX CAD.
Poszukiwania sposobów gromadzenia energii sprawiły, że coraz większą rolę odgrywają superkondensatory. Coraz częściej zastępują one akumulatory litowo-jonowe. Wadą superkondensatorów jest stosunkowo niska gęstość energii. Poprawia to nieco zastosowanie rozpuszczalników organicznych. Są one jednak bardzo drogie i mają niską przewodność elektryczną.
Druk 3D z wykorzystaniem metali jest coraz powszechniejszy, zarówno w prototypowaniu, jak i w produkcji części samochodowych. Ostatnio wprowadził go koncern Daimler w wytwarzaniu części zamiennych do samochodów dostawczych.
Materiałami powszechnie stosowanymi w technice lotniczej są kompozyty na bazie włókien szklanych, a częściej – węglowych CFRP. Materiały te mają wiele zalet, lecz jedną zasadniczą wadę. Podczas trafienia przez piorun nie są w stanie rozproszyć energii.
Anthony Jannarelly, francuski konstruktor, pracował przy projekcie arabskiego supersamochodu Lykan w Dubaju. Zaprzyjaźnił się z pracującym również w tym mieście Frederickiem Juillot, budującym łodzie z kompozytu.
Specjalistyczny portal inżynierski dla osób zaangażowanych w tworzenie produktów – maszyn, urządzeń, mechanizmów, podzespołów, części, elementów itd. – od koncepcji do ostatecznego wykonania.