Firma Mahle Powertrain przedstawiła dwu – i trójcylindrowe turbodoładowane silniki spalinowe, które mogą znacznie ułatwić producentom opracowywanie np. napędów hybrydowych.
Najciekawszym rozwiązaniem jest zupełnie nowa koncepcja zapłonu mieszanki. Prace nad nią prowadzono od ponad dziesięciu lat. Silniki mają małe komory wstępne, w których umieszczona jest świeca zapłonowa. Zapłon mieszanki następuje poprzez perforowaną dyszę. Szybko poruszające się przegrzane strumienie mieszanki, do których dociera iskra, inicjują wiele jednoczesnych miejsc zapłonu w głównej komorze spalania. Przebieg procesu zapłonu jest niemal idealny.
W efekcie silnik może mieć bardzo wysoki stopień sprężania, ponieważ praca silnika jest stabilna i charakteryzuje się wysoką odpornością na spalanie stukowe. W zaprezentowanych silnikach odnotowano ponad 10% wzrost wydajności w porównaniu do jednostek z klasyczną komorą spalania oraz znaczne zmniejszenie emisji.