Dzięki wsparciu AFWerx, jednostki sił powietrznych USA zajmującej się innowacjami, rozpoczęły się testy śmigłowca Piasecki Aircraft PA-890. Zapowiedziano pełny cykl testowy, od prób naziemnych po próby w locie.
Maszyna czerpie energię z ogniw paliwowych zasilanych wodorem. Ma wirnik o czterech stosunkowo szerokich łopatach i krótkie skrzydła, które mogą obracać się o 90°. Występuje współdziałanie skrzydeł i wirnika. Dotychczas stosowane podobne rozwiązania nie miały – jak zapewnia Piasecki Aircraft – tak doskonale rozwiązanego współdziałania ruchomych skrzydeł i wirnika. Dzięki temu maszyna jest bardzo stabilna, a generowana przez skrzydła siła nośna odciąża wirnik, zapewniając dużą wydajność napędu i zwiększony zasięg. Do tego śmigłowiec jest bardzo cichy, a przy tym zero-emisyjny.
Maszynę można budować w przeróżnych konfiguracjach, zarówno do zastosowań wojskowych, jak i cywilnych. Stąd duże zainteresowanie testami śmigłowca, zwiększone renomą producenta, który od 1955 roku zasłynął wieloma innowacyjnymi i niezawodnymi rozwiązaniami.
piasecki.com