27 kwietnia 2024

 

AutoFlight na Paris Air Show 2023

Założona w Chinach firma AutoFlight zaczynała od elektrycznych wielowirnikowców, następnie rozpoczęła przygodę z lekkimi samolotami eVTOL z napędem elektrycznym. Obecnie jest już firmą globalną. Produkcja odbywa się w Chinach, biura projektowe zlokalizowane są w Europie, a stroną biznesową zajmują się Amerykanie.

Zaprezentowana kilka lat temu koncepcyjna taksówka powietrzna Prosperity już lata. Co prawda nie ma jeszcze pełnej certyfikacji, którą przewidziano na rok 2025, lecz ma już za sobą najważniejszy w klasie eVTOL (elektrycznych maszyn pionowego startu i lądowania) test przejścia z lotu pionowego w poziomy. Odbyło się to rok temu. Maszyna bez problemu wykonała manewr na wysokości 150 m z prędkością ponad 200 km/h. W tym roku Prosperity pobiła rekord najdłuższego lotu w kategorii eVTOL, pokonując dystans 250 km. AutoFlight przyjęła już pierwsze zamówienia na ponad 200 egzemplarzy.

Czterowirnikowiec prezentowany w Paryżu mieści cztery osoby. Poza tym jest bardzo efektowny. Jego projektantem jest Frank Stephenson, znany m.in. z projektu Mini, Fiata 500 i serii supersamochodów McLaren. Prosperity I budowany będzie zarówno w wersji pasażerskiej jak i towarowej. Jego głównym przeznaczeniem będzie obsługa wielkich aglomeracji.

autoflight.com