26 kwietnia 2024
 
Silnik HF120 o mocy 9,3 kN i wentylatorze ze średnicą 45,7 cm, to efekt współpracy Hondy i GE Aviation. Do samolotu HondaJet potrzeba było małego, lekkiego i efektywnego paliwowo silnika o odpowiedniej mocy – aby móc zredukować koszty produkcji maszyny bez zmniejszania komfortu pasażerów (tj. powierzchni kabiny).



GE-news

Silnik HF120 do samolotu HondaJet

W przypadku większości odrzutowców silniki zamocowane są na kadłubie lub podwieszone pod skrzydłami. Tymczasem dwa silniki HondaJet są mocowane na górnej powierzchni skrzydeł.
Silnik HF120 przeszedł właśnie testy wymagane przez Federalną Administrację Lotnictwa, a raporty z przebiegu prób trafiły już do FAA. Spółka GE Honda Aero Engines spodziewa się otrzymać „certyfikat typu” do końca tego roku, co pozwoli ruszyć z produkcją już w 2014 r.

źródła: www.ge.com, world.honda.com