5 października 2022

I to nie byle jak. Motocykl, który opisywaliśmy na naszych łamach w 2007 roku nabiera kształtów. Bodźcem do zintensyfikowania prac nad prototypem było zaproszenie od Urzędu Patentowego RP (!) na wystawę „Design in Poland – Transition to Modernity” organizowaną w Genewie.

jj_moto2

Z tytułowego designu zostało w Genewie niewiele (skupiono się na kwestiach własności intelektualnej), potem odwołano planowane następne wystawy na MTP w Poznaniu i na otwarciu Stadionu Narodowego w Warszawie, ale projekt już ruszył i żyje własnym życiem.
Na zasadzie dobrej woli (dobrze, że jeszcze są tacy ludzie) swoją pomoc oferowały coraz to nowe firmy i osoby, którym nieobca wydaje się myśl, że chcieć to móc, nawet w naszych, tak niesprzyjających warunkach.
Pan Jacek Synakiewicz, twórca JJ2S, znalazł w firmie GG TECH W. Garus i T. Gromek głównego wykonawcę motocykla. Układ wydechowy powstał dzięki firmie Moto Wydech z Konstancina-Jeziornej, a rama  w ZPU Profes s.c. z Kwidzyna. Oprogramowanie CREO ofiarowała spółka Econocap.
Motocykl studialny, choć jeszcze niekompletny, jest i prezentuje się okazale. Można go będzie oglądać w warszawskiej Bibliotece Narodowej od 15 grudnia do 15 stycznia 2012 r.

A jak wyglądają najbliższe plany związane z projektem? Od lutego 2012 r. rusza realizacja prototypowego silnika czterocylindrowego (dwusuwowego, rzecz jasna – od niego wszystko się zaczęło) – do połowy roku ma być już przehamowany. A do końca roku studialny motocykl JJ2S ma być ukończony w całości, co mamy nadzieję uda się zrealizować.
Twórcom i konstruktorom życzymy wytrwałości i powodzenia!

Więcej informacji i zdjęć na stronie:
www.jjsdesign.pl