I to nie byle jak. Motocykl, który opisywaliśmy na naszych łamach w 2007 roku nabiera kształtów. Bodźcem do zintensyfikowania prac nad prototypem było zaproszenie od Urzędu Patentowego RP (!) na wystawę „Design in Poland – Transition to Modernity” organizowaną w Genewie.
Z tytułowego designu zostało w Genewie niewiele (skupiono się na kwestiach własności intelektualnej), potem odwołano planowane następne wystawy na MTP w Poznaniu i na otwarciu Stadionu Narodowego w Warszawie, ale projekt już ruszył i żyje własnym życiem. Na zasadzie dobrej woli (dobrze, że jeszcze są tacy ludzie) swoją pomoc oferowały coraz to nowe firmy i osoby, którym nieobca wydaje się myśl, że chcieć to móc, nawet w naszych, tak niesprzyjających warunkach. Pan Jacek Synakiewicz, twórca JJ2S, znalazł w firmie GG TECH W. Garus i T. Gromek głównego wykonawcę motocykla. Układ wydechowy powstał dzięki firmie Moto Wydech z Konstancina-Jeziornej, a rama w ZPU Profes s.c. z Kwidzyna. Oprogramowanie CREO ofiarowała spółka Econocap. Motocykl studialny, choć jeszcze niekompletny, jest i prezentuje się okazale. Można go będzie oglądać w warszawskiej Bibliotece Narodowej od 15 grudnia do 15 stycznia 2012 r.
A jak wyglądają najbliższe plany związane z projektem? Od lutego 2012 r. rusza realizacja prototypowego silnika czterocylindrowego (dwusuwowego, rzecz jasna – od niego wszystko się zaczęło) – do połowy roku ma być już przehamowany. A do końca roku studialny motocykl JJ2S ma być ukończony w całości, co mamy nadzieję uda się zrealizować. Twórcom i konstruktorom życzymy wytrwałości i powodzenia!
Specjalistyczny portal inżynierski dla osób zaangażowanych w tworzenie produktów – maszyn, urządzeń, mechanizmów, podzespołów, części, elementów itd. – od koncepcji do ostatecznego wykonania.