18 kwietnia 2024

 

Norton V4CR

Legendarna marka Norton przechodził u schyłku XX stulecia wzloty i upadki. Wygląda na to, że zła passa się skończyła. Niedawno zaprezentowano produkcyjną wersję sportowego Nortona V4CR.

Maszyna ma ręcznie wykonaną aluminiową ramę, tytanowy układ wydechowy i silnik V4 o średnicy cylindra 82 mm i skoku tłoka 56,8 mm. Rozchylenie cylindrów wynosi 72°. Stopień sprężania to 13,6 do 1, a podawanie paliwa odbywa się za pośrednictwem ośmiu wtryskiwaczy. Zawory wykonano ze stopu tytanu. Silnik osiąga 185 KM przy 12000 obr./min i moment obrotowy 125 Nm przy 9000 obr./min.

spawanie ramy motocykla
Spawanie ramy motocykowej w zakładach Nortona w Solihull

Zastosowano regulowane zawieszenia Ohlins i układ hamulcowy Brembo. Masa własna jednośladu wynosi 204 kg. Przed rozpoczęciem produkcji prototypowe motocykle były długo testowane na trasie Tourist Trophy na wyspie Man.

Norton V4CR Manx Platinum

Motocykl zachowuje typową dla marki agresywną sylwetkę. Tradycyjny okrągły reflektor (tyle, że w technologii LED), charakterystyczna niewielka owiewka (z kompozytu węglowego) i charakterystyczne dla tego modelu wloty powietrza mają podkreślać jego styl. V4CR jest oferowany w dwóch wariantach kolorystycznych: srebrnym Manx Platinum (z kołami wykonanymi z odlewów aluminiowych) i czarnym Carbon (z kompozytowymi kołami BST Rapidtek). Dla amatorów mocnych wrażeń oferowany jest także alternatywny układ wydechowy do jazdy na torze wyścigowym.

nortonmotorcycles.com