Niezaprzeczalne zalety materiałów kompozytowych idą w parze z istotnymi ograniczeniami, które wiążą się z wysokimi nakładami pracy i dużymi kosztami jednostkowymi, co utrudnia stosowanie komponentów kompozytowych w produkcji seryjnej. Chris Oberste, który doktoryzował się z technologii produkcji kompozytów i sam zetknął się z tymi problemami w pracy dla koncernów lotniczych, opracował autorskie rozwiązanie, skomercjalizowane pod marką WEAV3D, otwierające drogę do seryjnej produkcji materiałów kompozytowych.
Naukowcy ETH Zurych wraz z Block Reaserch Group i Zaha Hadid Architects w nietypowy sposób podeszli do drukowania 3D elementów budowlanych.
Osiągający 400 km/h helikopter RACER (Rapid and Cost Effective Rotorcraft) Airbusa nie tylko jest jednym z najszybszych śmigłowców, ale ma części kadłuba wykonane w niespotykany dotąd sposób.
Ciepło odpadowe pochodzące z różnych gałęzi przemysłu pochłania około 65% energii. Efektywność stosowanych dotąd rozwiązań zmierzających do jej odzyskania jest ciągle daleka od oczekiwań.
Darren Hartl z Texas A&M University College zaprezentował rozwiązanie, które może wyciszyć lądujące samoloty.
Specjalistyczny portal inżynierski dla osób zaangażowanych w tworzenie produktów – maszyn, urządzeń, mechanizmów, podzespołów, części, elementów itd. – od koncepcji do ostatecznego wykonania.