Większość współczesnych samochodów ma układy wspomagające kierowcę co najmniej na pierwszym lub drugim poziomie autonomii. Asystenci pasa ruchu, pomiary odległości z niezależnym od kierowcy awaryjnym hamowaniem stają się codziennością. Uruchamiane są przez czujniki wykorzystujące laserowe LiDARy i klasyczne układy radarowe. Analizując budowę wielu pojazdów naukowcy z Instytutu Fraunhofera stwierdzili, że rozmieszczenie czujników w samochodach ma wiele wad i powoduje, że układy nie działają prawidłowo.
Porównanie grubości farb wynalezionych na Uniwersytecie Purdue: po lewej warstwa 400-mikronowa, po prawej najnowsza, 150-mikronowa
Profesor inżynierii Xiulin Ruan z uniwersytetu Purdue był zaskoczony tym, że wynaleziona przez jego zespół biała farba znalazła się w najnowszym wydaniu Księgi Rekordów Guinnessa, jako uznana przez autorów za najbielszą.
Zespół inżynierów z Imperial College London i EMPA (Eidgenössische Materialprüfungs- und Forschungsanstalt) pod kierownictwem prof. Mirko Kovaca prowadzi badania nad zastosowaniem roju dronów do budowy konstrukcji budowlanych. Opracowane rozwiązania wykorzystują technologię druku 3D z betonu i inspirowane są pracą pszczół.
Podczas gdy napędzane wodorem ogniwa paliwowe stosowane są z powodzeniem od agregatów prądotwórczych po samochody, ciągle nierozwiązanym problem jest powszechna dystrybucja wodoru. Podczas jednego z lokalnych wyścigów samochodowych Toyota zaprezentowała swoje prototypowe rozwiązanie.
Firma Caselani z Sospiro nieopodal Cremony od lat specjalizuje się w budowie jachtów i kompozytowych elementów dla tak renomowanych i wymagających stoczni jak np. Riva. Założyciel firmy Fabrizio Caselani jest również od lat kolekcjonerem klasycznych Citroënów. Kiedy wpadł na pomysł budowy repliki kultowego modelu H, nie spodziewał się, że ten pojazd ma tylu zwolenników.
Specjalistyczny portal inżynierski dla osób zaangażowanych w tworzenie produktów – maszyn, urządzeń, mechanizmów, podzespołów, części, elementów itd. – od koncepcji do ostatecznego wykonania.