29 września na lotnisku w Stuttgarcie odbyły się pierwsze loty samolotu napędzanego wyłącznie ogniwami paliwowymi. Płatowiec o dwóch kadłubach, pomiędzy którymi mieści się gondola zawierająca silnik elektryczny o mocy 80 kW, zbudowała słoweńska firma Pipistrel.
Ogniwa paliwowe i zbiorniki wodoru są dziełem DLR i uniwersytetu w ULM. Testowane są nowe ogniwa HY 4. Samolot osiąga prędkość 165 km/h, a jego zasięg dochodzi do 750 km. Masa startowa to 1500 kg. Pierwsze loty odbyły się na niewielkich pułapach wokół lotniska. Podczas kolejnych sprawdzone zostaną założone parametry. Konstruktorzy pracują nad siedmioosobowym samolotem, który miałby być w pełni użyteczną taksówką powietrzną.
Zaprezentowaną w 2011 przez Antoine’a Brugidou amfibię początkowo uznano za jedną z wielu ekstrawaganckich ciekawostek. Tymczasem, konstrukcja działała i budziła wielkie zainteresowanie, szczególnie w USA i bogatych krajach arabskich. Teraz Iguana została dopracowana i w Caen ruszyła jej produkcja.
Głównym materiałem są kompozyty oparte na preimpregnatach węglowych i aluminium. Oferowana wersja maszyny, napędzana silnikiem spalinowym, na wodzie może osiągać prędkość do 40 węzłów, a na lądzie – wędrować z prędkością 7 km/h. Przygotowywane są również wersje napędzane elektrycznie, zasilane sprawnymi, chłodzonymi wodą, modułami ATM.
Zbliża się czwarta edycja Konferencji dla Narzędziowni TOOL-SHOP, która w tym roku odbędzie się w dniach 29-30 września, w Jaworzu k. Bielska-Białej.
Program tegorocznej konferencji obejmuje studia przypadków, przygotowane i przedstawione przez doświadczonych praktyków, które dotyczyć będą m.in.: organizacji narzędziowni, zarządzania projektami i współpracy pomiędzy narzędziowniami.
Wrześniowa konferencja skierowana jest do menadżerów – kadry średniej i zarządzającej narzędziowniami oraz działów zakupów firm produkcyjnych (motoryzacja, AGD, RTV, lotnictwo i in.), które zainteresowane są nawiązaniem lub rozszerzeniem współpracy z narzędziowniami w naszym kraju.
Ważnym elementem konferencji są rozpoczynające ją rozmowy B2B, pomiędzy narzędziowniami a potencjalnymi klientami.
Szczegóły oraz możliwość rejestracji na konferencję na stronie:
www.nowoczesnanarzedziownia.pl
Trwają jazdy testowe rekordowego Triumpha Infor Rocket III Streamliner na słynnym słonym jeziorze w stanie Utah. Sześćdziesiąt lat temu Johny Allen ustanowił w tym miejscu nieoficjalny bezwzględny rekord szybkości motocykla osiągając 193,72 mili na godzinę. Wtedy rekordowy pojazd napędzany był dwoma rzędowymi silnikami Twin konstrukcji Edwarda Turnera.
Obecnie zastosowano dwa dwulitrowe silniki trójcylindrowe wywodzące się z modelu Rocket III. Dzięki doładowaniu pojazd osiąga moc 1000 KM. Znany z wyścigów na wyspie Man Guy Martin ma do pobicia rekord ustanowiony przez motocykl napędzany dwoma silnikami Suzuki w 2010 roku. Wynosi on 605,97 km/h. Rekordowe jazdy polegają na przejeździe ośmiomilowego odcinka, w którego środku znajduje się mierzony odcinek 1 kilometra i 1 mili. Należy to zrobić w obu kierunkach w czasie nieprzekraczającym dwóch godzin.
Naukowcy z BAES wnikliwie analizowali przyczyny błędów w prestiżowych regatach American Cup. Doszli do wniosku, że jedną z największych trudności, na jakie napotykają żeglarze, jest problem z wychwyceniem komend skipera wśród hałasów powodowanych bardzo szybką żeglugą.
W przyszłym roku brytyjski jacht Land Rover BAR wyposażony zostanie w opracowaną dla wojska technologię. Specjalnie zaprojektowany zestaw słuchawkowy przetwarzać będzie dźwięki w mechaniczne wibracje, wysyłane impulsami nerwowymi wprost do mózgu. Układ nie przeszkadza w odbiorze otaczających dźwięków, które również są ważne podczas regat. Testowany w warunkach bojowych system sprawia, że doskonale słyszalne są zarówno dźwięki emitowane przez słuchawki, jak i te zewnętrzne, uwypuklane jeszcze przez kolejną zaletę technologii, która doskonale radzi sobie z tzw. szumami tła. Być może dzięki BAES prestiżowy puchar znowu powróci do Anglii.
Specjalistyczny portal inżynierski dla osób zaangażowanych w tworzenie produktów – maszyn, urządzeń, mechanizmów, podzespołów, części, elementów itd. – od koncepcji do ostatecznego wykonania.